waar vind ik badkamer toebehoren (toilet, lavabo...) in "herenhuisstijl" (dus ca. ?

het mag nieuw (dus namaak) of tweedehands (dus origineel) zijn, in België ofwel met levering in België. Het gaat dus NIET over retro, dat is vaak jaren '70 stijl de laatste tijd, maar zo een echt ouderwetse badkamertoebehoren.
ze breken hier zoveel herenhuizen af, ergens moeten die dingen toch naartoe gaan, maar ik vind nergens een adres die ze verkoopt...

11 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (2)

Je kan het hier eens proberen bij het "Oude Huis". Of ze naar België verzenden weet ik niet maar zal haast wel; vestiging in Bergen Op Zoom. De auto is natuurlijk ook een mogelijkheid want een antieke toiletpot opsturen lijkt mij sowieso niet echt optimaal:

http://www.hetoudehuis.nl/p/sanitair
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou eens bij een aannemer of misschien sloper moeten gaan vragen. Aannemers krijgen opdrachten om huizen op te knappen/te moderniseren en moeten vaak "ouderwetse" spullen afvoeren, en slopers, nou ja de naam zegt het al.

Mijn idee is dat je bij tweedehands winkels zou moeten zoeken, er zijn tegenwoordig zeker ondernemers/winkels die daarin gespecialiseerd zijn.

Misschien zou je zelfs op Marktplaats kunnen zoeken of zelf adverteren, er is ongetwijfeld iemand die het aanbiedt.
>>> http://www.marktplaats.nl/
N.B. heb even gekeken op MP en eerste schot is een raak! een ouderwets bad op pootjes 250,=, helaas in Amsterdam, maar af en toe kijken en geluk natuurlijk.

Op onderstaande link: bidet (gaat om het idee) te koop in Zandhoven (B) voor €10,=
>>>http://bouw.tweedehands.net/sanitair/2/

Antwoord:
)vraag eens rond als je bouwwerkzaamheden ziet bij interessante herenhuizen, of bij willekeurige werklieden bij een huis.
)zoeken op Marktplaats/nl. en http://tweedehands.net leverde al meteen een paar keer raak op. Je kunt beter zelf kijken.
)er zouden zeker bedrijven moeten zijn, die 2e hands spullen verkopen, maar kijken bij particulieren lijkt me een veel slimmer idee. In deze tijden van weinig geld, doe-het-zelf en alles verkopen, zal er nog een grotere mogelijkheid tot afdingen zijn bij de particulier, veeleer dan bij de winkel.