Wij hebben een glimmende tegelvloer in de woonkammer. Is het mogelijk deze minder glimmend of mat te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
10.2K

Antwoorden (5)

Ik denk niet dat je dat 1 2 3 gaat lukken,wij hebben hier zelf ook al eens aangedacht,maar durven dit niet aan.
Misschien zou je eens bij een tegel handelaar kunnen informeren,die kunnen je denkelijk wel advies geven.
Suc6
burgos
12 jaar geleden
schuren of misschien met [zout]zuur behandelen.
Of dit wenselijke methoden zijn is vers twee natuurlijk.
die glazuurlaag zit er niet voor niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou kunnen als het een poreuze vloertegel is, zodat het product kan intrekken. Kan dit niet, dan kan je alleen een slijtvaste toplaag aanbrengen die weinig duurzaam is.
Afwerken met "olie" heeft bij een poreuze vloer tevens tot voordeel dat deze makkelijker te reinigen is (voegen) en minder vuil aanhecht.
Kijk bij de link voor nadere uitleg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sillit Bang Super Cleaner of St Marc zijn sterke reinigingsmiddelen die ook de glanslaag zullen wegnemen. Een van die producten in goed heet water doen en grondig schrobben. Evt eens herhalen. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Nonsens,Dan zou elke vloer die je schoonmaakt met
sillit bang dof worden,lijkt mij niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind uw opmerking nogal cru. Die producten zijn zeer agressief en nemen de toplaag weg. Het is de concentratie die het hem doet. Ik kan het weten want toen wij hier kwamen wonen waren de voegen bevuilt met kattepis. Na meermaals reinigen met bovengenoemde producten was de stank weg maar ook de glans.
burgos
12 jaar geleden
Ja o.k voegen, maar dat is wat anders dan geglazuurde tegels. sorry cru was niet zo bedoeld hoor.
ja, dit is wel mogelijk. er zijn bedrijven gespecialiseerd in het behandelen van deze vloeren.