Hoe kan ik de afmetingen opmeten voor rolgordijn met een schuin slaapkamerraam? Het lijkt hierop: http://www.gamma.com/assortiment/raamdecoratie/rol

Nog nooit gedaan dat opmeten en ik moet een nieuw rolgordijn kopen voor een raam die groter is dan standaardmaat.
Kunnen jullie tips geven om niet teveel geld uit te geven omdat ik een laag budget heb, maar wil wel graag kwaliteit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.8K

Antwoorden (2)

Het lukt niet om de door jou opgegeven site te openen.
Als het om een schuin dakraam gaat met een rechte bovenkant, dan moet je gewoon de breedte opmeten. Vervolgens kies je voor een rolgordijn met een standaardbreedte die iets groter is dan de breedte van je raam. Er zit eigenlijk altijd wel een gebruiksaanwijzing bij hoe je de stof en de rol in moet korten.
Als het gaat om een schuin raam met een schuine bovenkant, dan gaat het met een rolgordijn niet lukken, dan zijn lamellen misschien een optie. Ook zou je nog even bij het klusadvies op de site van GAMMA kunnen kijken. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat niet om de lengte maar om de breedte die is anders dan de meeste schuine wand ramen. Hoe kan ik dan het beste het opmeten?
Dit is de link denk ik: http://www.gamma.com/assortiment/raamdecoratie/rolgordijnen/rolgordijn-dakraam/

Zoja, waarschijnlijk heb je een velux dakraam. Die heeft een code waarmee je de goede maat kunt bestellen. Onderaan rechts op deze link kun je zien waar je naar moet kijken: http://shop.velux.nl/producten/verduisterende-rolgordijnen

Als je met die code naar de Gamma gaat bestellen ze zeker het goede rolgordijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ter aanvulling: met die maat kun je dus OOK goedkope Gamma rolgordijnen bestellen maar als je iets meer kunt betalen zou ik toch echt de velux rolgordijnen adviseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor je tip, maar ik kan de code niet vinden. Wat kan ik dan het beste doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je wel of het een Velux venster is? je kunt dus geen code op je raam vinden? Als het geen velux is weet ik het ook niet en kun je het beste de Gamma bellen voor de maat. Als het wel een Velux is zou ik velux bellen. Het is echt heel belangrijk dat de maat klopt: http://shop.velux.nl/klantenservice
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, heb ik gedaan en nu moet ik bij een andere speciaalzaak kijken, want Velux gordijnen horen bij een Velux dakraam, heel handig voor hen maar niet voor mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even duidelijk: je kunt voor Veluxdakramen OOK goedkopere Gamma rolgordijnen gebruiken hoor tenzij je dus echt kwaliteit wil maar dan kun je ze ook bij de Gamma bestellen dacht ik (in ieder geval de praxis zeker).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een Velux dakraam staat het nummer op de bovenkant van het houtwerk van het raam, als je het raam opent en iets kantelt, kom je de sticker met het nummer tegen.
Wij hebben de rolgordijnen van eigen merk van Karwei en op een ander raam die van Velux en beide zijn prima.