Kan ik op mijn oude vloerbedekking laminaat bevestigen.

Ik wil op de slaapkamers laminaat plaatsen. Nu zit daar de oude vloerbedekking. Kan het gevolgen hebben als ik de oude vloerbedekking als isolatie gebruik en hierop laminaat plaats?

11 jaar geleden
in: Interieur
2.1K

Het beste antwoord

Laminaatvloer op vloerbedekking plaatsen
Vaak wordt de vraag gesteld of de bestaande vloerbedekking mag blijven liggen zodat het laminaat er overheen gelegd kan worden. Voor tapijt is dit helaas geen goed idee. Of het nu kortpolig of langpolig tapijt is, in beide gevallen hebben vuil en bacteriën zich gedurende de gebruiksperiode in het tapijt kunnen nestelen. Wanneer deze ondergrond vrijwel luchtdicht wordt toegedekt met een gesloten laminaatvloer kan in de loop der jaren schimmelvorming in het tapijt ontstaan met zeer onaangename gerutjes tot gevolg. Verwijder dus alle organische vloerbedekkingen.

Kunststof vloeren zoals vinyl of PVC kunnen (mits goed schoon gemaakt) wel blijven liggen, zorg wel voor een goede ondervloer tussen deze ondergrond en laminaat, zodat loopcomfort en geluidsisolatie gegarandeerd zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn buren hebben dat gedaan op advies van iemand die het beter wist! Ze hebben spijt.

Ja het gevolg is dat het hobbelig blijft, ligt niet mooi vlak/strak.

Vraag advies van een vakman, dat is verstandiger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen goed idee,kan mij voorstellen dat je weinig zin hebt om de vloerbedekking weg te halen,maar toch is het nodig.
Je krijgt het nooit mooi vlak.
Sterkte met het verwijderen van je vloerbedekking.
burgos
11 jaar geleden
Nee dat kan niet, behalve dat zoals al eerder gezegd krijg je het niet vlak maar wat een nog groten probleem is dat oude vloerbedekking niet schoon is.
Dus alle afvalstoffen zoals kruimels, vetvlekken enz enz zullen onder je laminaat gaan broeien, rotten en stinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja,wij hebben het nu 17 jaar liggen en het is nog steeds in perfecte staat.
Wij hebben het toen gevraagd waar wij het gekocht hebben zij zeiden dat dat geen probleem is.
Wat wij wel gedaan hebben is eerst de vloer bedekking zeer goed schoon gemaakt en toen de laminaat er op gelegd ,geen bolle of golvende plaatsen in de laminaat ook na 17 jaar niet en geen geurtjes.
Wel goed schoon houden dat is wat wij doen en zoals gezegd nog steeds in uitstekende conditie.
( wij hebben de laminaat wel geplakt)