Hoe kan van mijn studentenkamer meer mijn thuis maken?

Ik ben nu sinds anderhalve maand op kamers ver weg van mijn ouderlijk huis. Ik heb mijn kamer netjes geschilderd, wat leuke posters opgehangen en naar mijn wens ingericht. Toch voelt het nog niet echt als 'mijn kamer'. Ik voel er gewoon nog niet helemaal thuis. Hebben jullie tips om van mijn kamer meer 'mijn kamer' te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je echt in je eigen huis gaat wonen heb je precies hetzelfde, verhuis je daarna weer heb je precies hetzelfde. Denk niet dat het alleen komt omdat je voor het eerst uit je ouderlijk huis gaat.

Antwoorden (3)

Heb je er wat (eventueel zijden) plantjes en bloemen in staan? Dat maakt een ruimte vaak al huiselijker. En een schemerlamp voor een warm lichteffect. Laat een kaars branden als jij erbij aanwezig bent, en je favoriete muziek zacht op de achtergrond hoorbaar.
Amadea
11 jaar geleden
Dat gaat dan toch om heel persoonlijke dingen.

Ik zelf voel mij al na drie dagen in een hotelkamer of vakantiehuisje "thuis",
terwijl daar dan nauwelijks iets van mijzelf of persoonlijke inrichting aanwezig is.

Maar voor andere mensen heeft dat meer tijd nodig en dat zal voor jou ook het geval zijn.

Vraag je eens af wat de verschillen zijn met jouw kamer die je thuis had.
Heb je een lievelingskleur? Zijn daar voldoende accenten van aanwezig?
De een houdt van frutsels en dingetjes en kaarsjes en prullerij en voelt zich daar lekker bij, en de ander helemaal niet.

Maar je moet zelf de tijd nemen om aan je kamer te wennen en de dingen te veranderen of aan te brengen die voor JOU prettig zijn.
Nodig eens vrienden uit, doe iets gezelligs op die kamer met anderen,
zodat het gevoel ook gezelliger wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
precies, gewoon blijven ademen.
het wordt vanzelf eigen met de tijd.
Foto's misschien? (Kan ook averechts werken...)