Kan ik stoelbekleding van velours verven?

Ik heb 4 antieke stoeltjes die ik op wil knappen. De stof is nog prima, alleen niet in de juiste kleur (crème/beige). Nu heb ik bedacht om de stof te verven in een donkere kleur. Wat weet ik nog niet. Dit lijkt mij goedkoper dan nieuwe meubelstof te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Aangezien het om een lichte kleur gaat lijkt het mij niet nodig om de stof eerst te ontkleuren..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
13.1K

Het beste antwoord

Je zal toch eerst de bekleding van die stoeltjes moeten afhalen en dan kan je het met Dylon-textielverf het kleuren. Zou wel ALLE stoffen in één batch verven om kleurverschil te voorkomen. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zou moeten kunnen met textielverf.
Maar het probleem is:
De ene velours is de andere niet.
En waarschijnlijk heb je geen labeltje er aan hangen,
wat voor stof het is.
Is het polyester?
Dat is minder goed te verven.
Is het katoenen velours?
Dan gaat het goed.

Dus nogmaals:
misschien zijn je stoelbekledingen grotendeels van polyester, en dit kan je gewoon niet goed verven.

Alleen natuurlijke vezels als katoen, linnen en zijde kan je goed verven met de verf die voor ons consumenten te koop is.

Een alternatief is toch wel de stoffenmarkt.
Je hebt maar 1,5 meter nodig voor 4 zittingen en
dat is op de markt niet zo duur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou toch eerst een alternatief stofje proberen te vinden, stoelbekleding is meestal behandeld met een vuilafstotend goedje, dat niet te verven is, dus probeer het, maar weet wel waar je mooie stof kunt kopen als het mislukt, neem eventueel eerst contact op met de Dylon klantenservice, 0900 8883 (80cent per minuut).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer er eerst een klein stukje van de onderkant er af te halen.Verf dit in je kleur,dan weet je gelijk of het goed gaat.
suc6
burgos