Hoe houdt ik mijn kasten geordend?

Mijn kledingkasten zijn altijd een zooitje. Zowel bij mij als de kids en beneden heb ik ook een wandkast, het is altijd een puinhoop hoe houdt ik dit opgeruimd? Ik doe rekeningen altijd in een ordner dus dat is het niet maar het zijn meer frutsels en zo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens bij deze link;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij was denk ik tè link :)

Antwoorden (13)

Gewoon heel simpel; opruimen! Zo vaak als nodig!
Er zijn simpelweg geen andere trucjes voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar kleine dozen erin zetten, voor verschillende categorien spullen, en daar dan al die losse spulletjes in gooien. Ziet er opgeruimd uit, terwijl je niet de moeite hoeft te doen van opruimen. En het is vrij makkelijk om iets terug te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je niet meer nodig hebt gelijk weg ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoppa +
Als het de frutsels zijn en niet je discipline dan zou je eens zo'n hangrekje met vakjes kunnen proberen. Kijk gewoon eens bij de ikea ofzo. Ik heb in mijn kast een rekje op wieltjes staan, waar ik al mijn sokken, panty's, strings, bikini's en bh's geordend in heb gelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat de kledingkast betreft: Gebruik dezelfde klerenhangers in plaats van vele verschillende modellen.
Dat maakt het al een stuk netter om te zien.
Maar misschien doe je dat al.

En houdt zomer en winterkleding gescheiden.
Dus alle overhemden met korte mouwen bij elkaar, en die met lange mouwen op een andere plek bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de kinderen: op de legplanken stickertjes doen waar je op schrijft wat er boven hoort te liggen, dus een stapel voor t-shirts, voor truien, voor onderbroeken, voor hemden, voor broeken... En mandjes voor sokken, een mandje voor riemen, enzovoorts. Als ze klein zijn: picto's gebruiken.
Als je dat nodig hebt: bij jezelf ook. Helpt bij het opruimen van de was, is een geheugensteuntje dat je het zelf netjes moet houden.
Bij de Ikea kun je voor 'n prikkie een inrichting voor kledinglades kopen waar je al je sokken, ondergoed, bh's etc. netjes in kunt leggen.
Hangkasten is bij mij ook een drama, helaas... Ik probeer de broeken, rokken, blouses en jasjes van elkaar te scheiden. Misschien moet ik maar eens 3 kleuren hangertjes aanschafffen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem er is een keer een middagje tijd voor en je zult zien dat het sneller gedaan is dan je dacht. Zorg dat je alles netjes ordent, schoenen eventueel onderin leggen. Zorg dat je het netjes houd, dan hoef je ook niet na een tijd alles te herhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg alles eens op kleur in stapeltjes in kleding kasten ,ja en frutsels die je nooit meer gebruikt lekker weg gooien .Als je opruimt en weggooid is het in je hoofd ook geen puinhoop meer .Geeft een lekker gevoel .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een huishouden met kinderen is bijna altijd een chaos. Eindelijk is je huis helemaal aan kant en na een uur ziet het er alweer uit alsof je er nooit aan begonnen bent.
Dus berg al het speelgoed op in opbergkisten en zorg dat de kinderen weten waar wat thuis hoort. Voor jonge kinderen kan je plaatjes of fotos op de opbergdozen plakken van bijv. lego, auto’s,poppen zo kunnen ook de kleintjes hun spullen gemakkelijk vinden en opruimen !
Geef alles een vaste plek in huis dan kan je veel vlugger opruimen je weet waar alles naar toe moet en hoeft hier niet meer over na te denken.
Berg spullen op zolder,kelder of in de schuur op in plastic opbergboxen. Er kunnen dan geen muizen bijkomen en waterschade en schimmel maken ook geen kans.

Gooi vieze kleding meteen in de wasmand en leer je kinderen dit aan.
Ruim je papieren meteen op in een ordner. Uit onderzoek blijkt dat 75 % van de papieren en e-mails die je gekregen hebt ,nooit meer inkijkt. Dus weg ermee ! Gooi de enveloppen die je dagelijks krijgt niet op een grote stapel maar open ze direct en behandel ze ook, betaal je rekeningen op tijd en bewaar belangrijke papieren in een map.
Werk met lijstjes. Schrijf dingen op die je die dag moet doen. Ook handig is een maandkalender met een aantal kolommen met gezinsactiviteiten. In de linkerkolom staan de dagen en bovenaan de namen van de gezinsleden.Je kan dan bijv. invullen maandag heeft pietje voetbal dinsdag marietje ballet woensdag mama fitness etc.

Laat de kinderen (als ze wat ouder zijn ) meehelpen met het huishouden. Als ze bijv. hun speelgoed en kleding opgeruimd hebben kun je dit belonen met een sticker, een spelletje, computeren etc.
Haal de stofzuiger er pas aan het eind vd dag doorheen, er bestaat een grote kans dat wanneer je aan het begin vd dag gaat stofzuigen het s’avonds nog eens over kan doen ( kinderen knoeien de hele dag door )
Kledingkast opruimen . Haal eerst alle kleding uit de kast. Hang en leg terug wat je geregeld draagt. Wat in elk geval weg kan doe je in een vuilniszak. de twijfelgevallen mogen niet terug in je kast geef ze weg of doe ze alsnog weg. Vouw je truien, t-shirts en andere kleding in de lengte, dan benut je de diepte vd kledingkast en zie je in een keer wat er in je kast ligt.

Wil je meer tijd voor jezelf, besteed het huishouden dan uit aan een schoonmaakster.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin elke week met lege kasten... Dan zal op enig moment geen chaos meer ontstaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat je een mand niet gedragen of gebruikt hebt, hup naar het Leger des Heils.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kast was vaak ook een puinhoop. Maar nu heb ik er een systeem in mijn kast. Ik heb al mijn t-shirten die ik in de zomer gebruik bij elkaar en broeken die ik in de zomer gebruik bij elkaar, wel heb ik ieders op een apparte stapel. is het zomer dan liggen ze binnen hand bereik is het winter dan liggen ze niet binnen hand bereik. Dan ligt de winter kleding binnen hand bereik.
Wel is het verstandig dat je van te voren je kast goed opruimt. Alles wat je niet meer draagt of wat te klein is gooi je weg. Die ruimt je kast erg op.

Hangers in je kast voor bijv. jurkjes zijn ook erg handig dit zorgt ook voor overzicht in je kast en zo heb je minder last van frutsels tussen je stapeltjes met kleding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem met (kinder)kledingkasten is vaak dat er veel te veel in ligt, en vooral meisjes hebben ook nog eens heel veel verschillende kledingstukken die je een beetje bij elkaar wilt houden.

Zorg in eerste instantie voor een redelijk ruime maar niet te hoge kast, waar het kind zelf ook makkelijk dingen in en uit kan halen zonder de hele boel overhoop te trekken. Een ideale kast heeft een hanggedeelte (bij kleine kinderen zelfs eventueel 2 boven elkaar), een leg-gedeelte en minimaal 3 laden.

Reserveer 1 la voor sokken en maillots, 1 voor ondergoed en 1 voor overige assesoires (topjes, riemen, sjaaltjes, corsages, frummels) en deel die laden eventueel in in vakjes.

Hang jurken, vesten, bloesjes, overgooiers, tuinbroeken en truien aan hangertjes die groot genoeg zijn ; van kinderhangertjes glijden de kleren al snel af, en grote passen prima in een normale kast.
Reserveer voor de overige kledingstukken zo veel mogelijk 1 (halve)plank (t-shirts, shirts met lange mouw, lange broeken, korte broeken en rokken, pyjama's, etc. en zorg dat geen enkele stapel TE hoog wordt.
Zeker als je meerdere kinderen hebt en veel mensen in de omgeving die je van tijd tot tijd verblijden met afdankertjes, heb je voor je het weet 15 broeken en 25 shirts in de kast hangen waar jij noch je kind echt veel mee doet, en eigenlijk is 5 van elk zat (en eigenlijk al teveel).

Dat wegdoen doet - weet ik uit ervaring - pijn, maar ook voor kinderen geldt dat ze maar 10 % van hun kleren 90 % van de tijd dragen. Die andere 90 % kun je behoorlijk in schiften. En het wegbergen van seizoenskleding ruimt ook behoorlijk op ; niks zo irritant als in de winter elke week vijf minirokjes en topjes in de was hebben die met het pakken van een ander kledingstuk naar buiten zijn komen rollen.

En de rest is bijhouden : voor alles wat je nieuw koopt, gooi je iets ouds weg, loop minimaal maandelijks de hele kast door op wat weg kan (te klein, te oud, op uitgekeken) en probeer aantrekkelijke koopjes in de winkel te laten voor wat ze zijn als je niet echt iets nodig hebt. Moeilijk, maar het went (en werkt) wel.