Ik ben 1.90 lang, kan ik beter een bed van 2.10 meter nemen?

Toegevoegd na 1 minuut:
En omat mijn vriendien vaak blijft slapen een breedte van130 of 140 cm? ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
2.8K

Antwoorden (5)

Ik ben ook zo lang en heb ook een van 2.10, best heel prettig, voeten vallen niet buiten boord. Om met z'n tweeen enigszins ruim te slapen is 1.60 lekker, maar als het af en toe is dan is een twijfelaar van 1.40 ook goed te doen. Ik heb breedte 1,80 zelfs, lekker ruim haha!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een twijfelaar is 1.20m. En 1.40m is gewoon een tweepersoonsbed.
Beter dan wat?

De maten die je noemt zijn goed. Als je een bed van 2.10 meter neemt als je 1.90 meter bent is dat groot genoeg. Ik zou bij voorkeur een 2e bed nemen (opblaasbaar) ipv mijn vrienden in mijn bed te nemen ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik lees nu vriendien, maar denk dat je je vriendin bedoeld.
Sorry.
Maar dan is 1.10 meter al breed genoeg :p
Lepeltje lepeltje :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En vriendin mag dan op het opblaasbed? Wat romantisch......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met kaarslicht dat tegen het luchtbed aan komt :p Ik zag het te laat, maar heb het al verbeterd ;)
Het is inderdaad een goed idee om een bed te nemen dat langer is dan 2 meter. Die 10 cm die je nu over hebt gaat eigenlijk wel 'op' aan het feit dat je normaal gesproken niet met het puntje van je hoofd helemaal bovenaan je matras ligt. Het hangt er overigens ook wel vanaf of je aan het voeteneind een footboard hebt of niet. Een bed zonder footboard geeft misschien wel net genoeg ruimte - en deze zijn over het algemeen goedkoper dan een langer bed, dus wellicht prijstechnisch gezien interessant.
Dan kun je misschien met het geld dat je over hebt een iets breder bed uitzoeken ;)
1.40 breed is prima te doen voor twee personen, zeker als je jong bent. Maar.. een goed bed koop je voor jaren - dus denk ook vooruit. Misschien blijk jij of je vriendin wel een echte 'breedte-slaper' te zijn, dan is een bed van 1.60 wel heel fijn. Zeker als buiten de mussen van het dak af vallen van de hitte is het erg fijn als er iets meer ruimte mogelijk is tussen jullie. Maar, dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het standaard advies is: neem een bed wat minstens 15 cm langer is dan de langste persoon die er in slaapt.

Dus 210 is prima want 205 heb je niet. Overigens is 220 meer een standaardmaat dan 210 dus misschien kun je beter een 220 kopen.

Over de breedte: 130 is ook geen standaardmaat maar 140 vind ik echt heel erg smal. Het kan best als je nog jong bent en zo en de ruimte telt op een kleine kamer maar later wil je echt wel wat breder. Ik ken bijna niemand die een 160 heeft. Ieder stel wat ik ken heeft een 180 cm breed bed alleen mijn schoonzus heeft een 140 omdat een breder bed niet in hun kamer paste.

Als je voor langere tijd een bed koopt en je hebt de ruimte: kies een breder bed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
juist 180cm of groter scheelt een hoop, knus is fijn en ruimte ook :)
Een bed moet in de eerste plaats comfortabel zijn. Dus zeker groot genoeg. Neem dus gerust een bed van 2.10 lengte.
Voor de breedte ben ik wel wat verwonderd dat je zo smal wil gaan. Als je plaats hebt voor een breder bed, zou ik zeker 1.60 nemen. Met ook een matras van dezelfde breedte, zodat je lekker dicht bij elkaar kan kruipen. Of twee matrassen die je aan elkaar vastmaakt zodat je niet in de "spleet" valt tussen de twee matrassen. Dit kan met een hoes en/of met een dekmatras.