Ik wil mijn verlijmde parketvloer verwijderen. Nu heb ik begrepen dat dat een lastig karwei is; iemand tips?

Toegevoegd na 38 minuten:
Ik weet niet of het parket ook aan de betonnen ondervloer verlijmd zit. Ik weet wel dat hij genageld is. Het ziet er heel strak uit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als de parket op een ondervloer is verlijmd,en de ondervloer op beton is verlijmd zal het lastig worden. De ondervloer zal niet van de beton loslaten.Dan is de beste optie: met kangaroe de betonafwerklaag kapot hakken. Een vreselijk karwei maar als de ondervloer niet wil loslaten zal dit de enige optie zijn.

Als ze verlijmd zijn Zijn ze dat meestal aan mekaar en aan de isolatie op de vloer eronder Dus handschoen aan en trekken totdat het breekt en dan de stukjes stukken afvoeren

Hiervoor bestaan er hulpstukken die op een driehoek vlakschuurmachine kunnen gemonteerd worden. In bijlage een link maar een voorbeeld met Bosch, niet dat ik reclame wil maken want andere merken hebben dit ook. Dit is enkel om aan te tonen wat de mogelijkheden zijn.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=5qghHQ_5Ezk...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100