hoe verander ik de ketting van mijn rolgordijn?

het is zo'n balletjesketting die is gaan slippen en nu kan ik mijn gordijn niet meer helemaal dicht doen omdat dat dingetje waarmee de KETTING dichtgemaakt wordt in de weg zit. ik zou m dus eigenlijk de nadere kant op moeten laten slippen zeg maar
hoe kan ik dit oplossen?

Toegevoegd na 29 seconden:
nadere is natuurlijk andere

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
64.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het ketting niet versleten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon rolgordijn weer losmaken en het kettinkje verplaatsen. Bedenk wel eerst goed WAAR je het dingetje wilt hebben anders kun je het nog een keer doen.

Het beste antwoord

vanaf stap 11 staat hoe je het mechanisme inelkaar moet zetten. Hopelijk helpt het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Internet gaat je in onze wegwerpmaatschappij helaas niet helpen, maar in oude boeken zie je nog wel eens instructies hoe je zelf een rolgordijn moet vervaardigen, en DUS ook repareren.

Het komt er op neer dat je het gordijn er uit moet halen, het kapje op het asje verwijderen, en dan kun je de ketting opnieuw plaatsen of vervangen. Boel weer in elkaar drukken en terug ophangen.

Als hij echter slipt, kan er een en ander versleten zijn aan het asje. Met een andere dikte touw / kettinkje is dat echter in de regel wel op te lossen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de praxis kun jr nieuwe kettingen voor rolgordijnen kopen.
Moet wel de juiste diameter Zijn van de buis. Maar dan is het probleem
vast opgelost.

3 euro ongeveer voor twee nieuwr kaakjes en katrolletje ook in diverse kleuren te krijgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
schuif eerst de lat uit de onderkant van het gordijn. doe dan het gordijn in de hoogste stand. en haal dan het gordijn een aantal keer over de rol heen, tot het de lengte heeft die je tekort kwam. schuif de lat weer terug. en je zal zien dat hij nu lagen kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
even een stukje afrollen naar beneden, dan uit de steunen halen en handmatig oprollen en dan terugplaatsen. of vraag bij www.gordijnenhuis.nl naar de oplossing, verstrekken goede informatie