Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn deze balletjes en wat moet je ermee?

Ik krijg steeds van deze balletjes aan mijn ceropegia woodii, ik vraag me af wat ik er mee moet, kan ik ze laten hangen, of absorberen ze dan te veel voedingstoffen... Het lijkt ook wel een beetje op een bolletje, kan ik deze van de plant af halen en poten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als in de natuur waar dit plantje van nature voorkomt, de plant zelf dood gaat, vallen deze 'balletjes' op de grond.
Hieruit ontstaan dan nieuwe plantjes.
Het is een ongeslachtelijke vermenigvuldiging.
Als je de hangende stengeltjes waar ze aan zitten er af knipt, kan je de balletjes in een potje aarde leggen, waarna na verloop van tijd, een nieuw plantje ontstaat.
de plant zelf verjong je hiermee en zal spoedig weer nieuwe hangende takjes gaan maken en je lantarenplantje is weer als nieuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

De lantaarnplant, leuk. Die knolletjes kun je gewoon laten zitten. Ik meen dat je ze kunt gebruiken als je nieuwe plantjes wil opkweken, dan stop je zo'n bolletje met een stengel er aan in de grond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal! +
Deze balletjes zijn eigenlijk soort van knollen waar de Ceropegia zijn water in opslaat en en deze zorgt juist dat de Ceropegia kan groeien en bloeien.

Mvrg. Fred
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe weet je dit?
hoi, met pieta,k weet best veel van planten, ik denk dat het zaaddoosjes zijn.
je kan er 1afhalen, laten drogen,open maken en dan zaaien,kans op een nieuw plantje is denk groot.
succes, doeegggg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding