mijn nieuwe kast, die niet demontabel is, moet via het raam naar de eerste verdieping. Heeft iemand hiervoor tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
10K

Antwoorden (4)

leg een oude deken over het kozijn, zodat kast en kozijn heel blijven.
bind voor de zekerheid een stevig touw om de kast, en laat een sterk iemand dit vasthouden, zodat de kast niet aan barrels valt als jullie 'm laten glippen.
vele handen maken licht werk, dus vraag een aantal vrienden je te helpen.
het mooiste is het als je met een man of 5 bent; 2 beneden, 2 boven om aan te pakken, en 1 voor de zekerheid met het touw.
zo heb ik het aangepakt, en het was zo gepiept.
13 jaar geleden
Wij hebben een tijdje geleden een piano door het raam naar beneden gekregen. Het is handig om 2 touwen te gebruiken, 1 die je om de kast bind en waarmee je de kast naar beneden laat gaan en 1 die om dat andere touw zit zodat je de kast kan sturen (zo gaat hij niet door het raam bij de buren..!) Verder kan je beter gebruik maken van karton (van lege dozen, die je kan krijgen bij de supermarkt) en doeken zodat de kast niet beschadigd. En je moet het gewoon stapje voor stapje doen, eerst een deel uit het raam laten hangen, dan rustig wat meer naar beneden laten gaan tot iemand hem kan aanpakken, dan racen de mensen die boven staan ook naar beneden om nog bij het laatste stukje te helpen.

Ik hoop dat het lukt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast bovenstaande tips: probeer de kast zo licht mogelijk te maken, planken, lade's en eventueel deuren die eruit kunnen eruit halen, maar zorg wel dat de kast stabiel blijft. Als je bijvoorbeeld de deuren eruit haalt en de kast wordt wiebelig dan kun je ze beter laten zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere kast is demontabel! Het probleem schuilt in het weer monteren daarna.
Ten eerste de maten van het raam en die van de kast nemen,zodat je zeker weet dat ie door het raam in kwestie past.
Is dat het geval het raam verwijderen en een deken,plaid o.i.d. over de vensterbank leggen.
Daarna is het te hopen,dat een aantal mensen beneden de kast(wel eerst even leegmaken) zo hoog kunnen tillen om er een touw om heen te slaan.Dat touw,dat nog gedeeltelijk op de 1e verdieping ligt,daarna door die zelfde mensen laten ophijsen,waarna de kast vanzelf meekomt. Zorg er wel voor dat er iemand beschikbaar is,die de kast tijdens het hijsen van de muur afhoudt i.v.m. beschadigen van kast en muur!
Als het hijsen is gedaan en de kast op zijn plaats staat is het moment aangebroken om zelf te gaan "hijsen"!
Ik wens je succes!