Wie kan iets vertellen over de herkomst van deze theepot?

Dit potje + houder kocht ik onlangs bij een kringloopwinkel. Het is van RVS, vrij zwaar met (denk ik) bakelieten handvat en knopje. Waxinelichthouder hoort er niet bij!! Iemand een idee wat dit voor potje is? (herkomst, leeftijd etc?) Het gaat me niet om de waarde, ben gewoon nieuwsgierig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (2)

Los van de waarde en de stijl: gefeliciteerd met je goede smaak! Mooi potje. Ik denk dat het uit de periode 1900-1930 is: het is "modern" ambachtelijk en dat was "in" in die tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat het een Allessi theepot is..een hele oude waardevolle.,geweldige vondst