Volgende week een komt een schilder voor een bezichtiging om mijn huiskamer en keuken te schilderen en offerte te maken. Waar moet ik aan denken?

Bijvoorbeeld afspraken die gemaakt moet worden en hoe vertel ik vooral voor de prijs dat ik niet veel geld heb door een uitkeringssituatie. Het bedrijf moet me ook helpen met spullen uit mijn huiskamer te tillen en apparatuur denk aan tv enzo af te sluiten en weer aan te sluiten. Hoe vraag ik dat, zonder dat het me extra geld gaat kosten?

Toegevoegd na 45 minuten:
Wow, ik krijg hele goede praktische antwoorden, bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In geval van een uitkeringssituatie en weinig geld moet je een andere oplossing zoeken dat een schilder te willen vragen om het maar goedkoper te doen. Zoveel werk hebben die mensen ook de laatste tijd niet denk ik zo. Regel dan een kennis, vriend of buurman waar je wat voor terug kan doen zodat het met gesloten portemonnee kan.

Het beste antwoord

Jij bent de klant.
Dus jij kan vragen wat je wilt.

Zorg dat er goede duidelijkheid is over het aantal vierkant meters.
En eventuele randjes en plintjes en stukjes.....dat die daarbij geteld zijn.

Waarom moeten de spullen uit de kamer?

Mijn ex was schilder en die schilderde de hele kamer en plafond zonder een drupje te morsen, dus werd er niets aan meubels uit de kamer versjouwd.
Dat zou bij jou toch ook kunnen?
Misschien is afdekken met wat oude lakens genoeg.

Als het een aardig bedrijf is, dan willen ze vast wel wat extra voor je doen.
Maar spreek dat allemaal goed af.

EN>>
Laat ook nog een ander bedrijf komen voor een offerte!
Je moet nooit afgaan op een enkele aanbieder.

EN>> offertes zijn gratis! Laat je niet verleiden tot offertes tegen betaling.

Toegevoegd na 1 minuut:
EN>> Laat ook offertes maken door klusbedrijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grote plus!

Andere antwoorden (8)

vraag of dit inbegrepen zit bij de offerte. Anders kan je misschien familie of vrienden vragen je te helpen bij de spullen uit je huiskamer te halen en de apparatuur aan te sluiten! Er zal vast wel iemand tussen zitten die hier handig mee is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat er niet veel ruimte in de offerte zit; ze vragen een bepaald uurloon, en dat ben je kwijt.
bij mij is de boel weer fris en mooi geschilderd vorige maand voor een uurloon van 37 euro 50.

je kan de prijs wel drukken door zoveel mogelijk zelf te doen.
zo heb ik alle houtwerk goed afgenomen met ammonia, dat schilt toch weer uren.
12 jaar geleden
Dit kan je alleen doen door dit te vragen en de afspraken op papier te zetten. Een schilder rekent een uurprijs, dus als die TV's of apparaten van de muur moet halen en weer na het schilderen moet aansluiten, dan heeft hij langer werk. Hij zal dit in de prijs doorrekenen.

Omdat een schilder wel weet hoe lang hij bezig is met de muur verven, maar niet hoe lang het eraf halen en aansluiten in beslag neemt zal hij hier ook ruim de tijd voor moeten nemen.

Je kunt (veel) geld besparen door zelf de voorbereiding te doen die niets met het schilderwerk te maken hebben, eventueel met hulp van familie en vrienden.

Daarnaast kan je geld besparen door vooraf aan schilders hun uurloon te vragen en/of een schilder of klusjesman te kiezen met een laag uurloon. Op dit moment geldt het lage BTW bedrag waarschijnlijk ook nog voor je. Je betaald dan 6% BTW.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb de ervaring dat ik bij een professioneel bedrijf dat zich toelegt op één specialiteit (schilderen) wel meer kwijt ben dan een eenpitter die klusjes tegen betaling doet. Kwaliteit is soms minder, maar service vaak weer beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet bedenken, of je alleen de muren, of ook de deuren en het houtwerk geverfd wilt hebben. Lijkt logisch, maar ik had het houtwerk dus vergeten erbij te zeggen, toen ik verhuisde naar m'n nieuwe woning.
Afplakken van stopcontacten ed. kan je zelf : bespreek dit.
En ze hebben zeilen bij zich om je meubels af te dekken, dus ze hoeven alleen een stukje van de muur worden gehaald - kan je ook vaak zelf al veel bij doen om de werkuren te verminderen.
Zorg, dat je plastic koffiebekers bij de hand hebt : scheelt je weer afwas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vragen kost niets, dus schenk eerst een bak koffie in en vraag of ze dat willen doen, terwijl ze genieten van hun koffie.
Ik denk dat ze dat niet voor niets gaan doen, de offerte wordt gebaseerd op het aantal uren dat ze denken bezig te zijn en op de materiaal kosten. Een professioneel bedrijf gaat geen rekening houden met jouw inkomen, dus je bent goedkoper uit, als je de buren of familie inschakelt voor de meubels en zelf aan het schilderen gaat, kun je dat niet, er zijn wel polen te vinden die voor 10 euro per uur werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat jij in een uitkeringssituatie zit daar heeft de schilder niets mee te maken die moet ook gewoon zijn loon en onkosten betaald krijgen. Dus vraag familie om je zoveel mogelijk te helpen waardoor de schilder sneller zijn werk kan doen en minder uren bezig is.
12 jaar geleden
In diverse gemeenten heb je bedrijven die alleen werken met gepensioneerde schilders, timmerlieden enz. . Die bedrijven zijn vaak wat goedkoper. Houd wel rekening met voorrijdkosten. Informeer daar eens naar bij de gemeente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag een totaal prijs, een uurloon is leuk, maar ze kunnen zelf de snelheid van werken bepalen.
Soms is een schilder goedkoper dan een klusjesman.
Vraag verschillende offertes aan, dan kun je vergelijken.
Lampen, stopcontacten kun je zelf verwijderen of met hulp van vrienden.
Leeg halen van een kamer is vaak niet nodig, zet alles in het midden en leg er oude lakens over of een stuk plastik uit de doe het zelver.
Even overleggen, want vaak kan dan ook het plafond gedaan als de spullen in het midden staan.
Weet niet of je rook, maar dan moet er bij een plafond eerst een speciale laag op, dit kan veel ellende besparen.
Ook als je muren gaat sauzen, kun je die beter eerst behandelen.
Als alles nog goed in de verf zit, laat je dan niet wijs maken dat er een grondlaag onder moet, vaak volstaat 1 laag.
Als je echt een heel andere kleur kiest is een grondlaag wel nodig.
Glansverf is sterker dan mat, dus daar heb je langer plezier van.
Succes.

Toegevoegd na 4 minuten:
T V af en aan sluiten kun je ook zelf.
Iedere stekker die je los maakt even nummeren.
Dus plakkertje erom met 1 en waar hij in zit ook een 1
Volgende stekker een 2 en waar hij in zit een 2
Ga zo door tot je alle stekkers heb gehad.
Zo gedaan en je bespaart veel geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grote plus voor je antwoord maar kan je het beste een tv radio enz. afsluiten, zonder dat de tv de zenders niet meer onthoudt, of is dat ouderwets?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik weet alleen dat ik bij mij alle stekkers genummerd heb, daardoor kan de tv losgekoppeld en dan later kan ik alles weer in elkaar zetten.
De zenders deden het gewoon nog.
Als je twijfelt ga je het even in een winkel vragen, als ze je in de ene winkel afschepen is er altijd een volgende die wel even wil vertellen hoe het zit.
Even merk en typenummer van de tv en alle apparatuur die eraan vast zit noteren.
Succes, het is helemaal niet moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dan toch bezig ben: maak je stopcontacten schoon voordat je ze terugplaatst, dit is veel gemakkelijker.