Ik slaap al meer dan 15 jaar op een boekweitkussen, en kan er tot op heden werkelijk nog niet één nadeel aan ontdekken ; alleen maar voordelen. Wel zijn de kussens vaak erg klein, en is het prettig om van twee van die kussens één te maken. En DAT kan een beetje een geklieder zijn.

Ook is het handig er een extra hoes omheen te doen met een rubberachtige binnenzijde ('kwijlhoes') die je kunt wassen, omdat het kussen zelf natuurlijk niet gewassen kan worden, en met zo'n hoes eromheen gaat je kussen jaren en jaren mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je erop ligt en je je omdraait hoor je steeds het geluid van de verschuivende 'korreltjes'. De meeste zijn ook kleiner dan een gewoon formaat hoofdkussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kocht er eens een en daarvan bleek naderhand dat een van de naden niet goed gestikt was.
Je wilt niet niet weten wat voor zooitje dat in bed en in de slaapkamer gaf...

Dus... goedkoop was in dit geval duurkoop.

als je er voor gaat, kun je dus beter wel voor kwaliteit kiezen, en daar hangt een prijskaartje aan.

Nadeel kan dus zijn: Een goed boekweit kussen is veel duurder dan een boekweitkussen van prijsstunters, als Blokker, Xenos, en dat soort winkels...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan allergisch worden voor boekweit.