Is het mogelijk bij een groot raam rolgordijnen te laten overlappen?

We hebben een groot raam waarvoor raambekleding in de prijzen loopt. We hebben het idee om 2 (links,rechts) rolgordijnen aan de binnenzijde en 1(midden ) 5-10 cm daarachter met een overlap aan beide zijde van 10cm. Is dit een optie of zien wij iets over het hoofd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
7.8K

Het beste antwoord

Dat kan prima. Het beste is de breedte in een even aantal gordijnen op te splitsen dan kan de ene achter de andere en lijkt het 1 geheel.
Komt vaker voor is geeft een beetje een speels effect.
Maak overlapping niet te klein want dan heb je inkijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk inderdaad dat het een speels effect geeft.
Maar vergeet niet even prijsvergelijk te doen:
Wat kosten 3 rolgordijnen en wat kost er 1.
Als dit verschil groot is, zou ik het gewoon doen.
+ voor dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het raam is 2,70m breed en 2,95m hoog, daarnaast hebben we een kiepraam naar binnen, twee redenen om voor iets te kiezen wat uit meerdere delen bestaat.
Bedankt!

Andere antwoorden (4)

volgens mij moet dit gewoon lukken.
je moet er wel op letten hoe groot de bevestigingsbeugeltjes van het rolgordijn zijn, zodat deze wel op het kozijn gemonteerd kunnen worden met die afstand.

Toegevoegd na 2 minuten:
het zou nl een beetje raar staan als je die twee gordijntjes boven op/aan de voorkant van het kozijn monteert en de middelste aan de onderkant van dat kozijn.
snap je wat ik bedoel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap het, daar is ruimte genoeg voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan moet het lukken.
Als je degene in het midden achter de twee buitenste doet, kun je niet meer bij het rolmechanisme als je ze alle drie naar beneden wilt hebben.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon eerst de achterste naar beneden dan de voorste.
Omhoog andersom. no problem heb ik ook jaren gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Vergeet je niet dat je de rolgordijnen ook nog fatsoendelijk naar beneden kan trekken in het midden.
En erg mooi zal het niet uitzien maar dat is en kwestie van smaak.
ip misschien moet je eens overwegen om vouwgordijnen te kopen die kun je van onderaf bedienen.
En met de juiste maten passen ze altijd.
Overal is tot half januari opruiming dus echt duur hoeft het niet te worden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is precies de reden dat het er niet mooi uit zal zien?
Ik had het idee dat het hetzelfde oogt als paneelgordijnen alleen kunnen ze niet opzij maar omhoog open...
Misschien is precies naast elkaar een betere optie.
Een vriendin van mij heeft heel goedkope rotan (donkerbruine) rolgordijntjes gekocht bij Leen Bakker...4 naast elkaar en op verschillende hoogtes opgetrokken, dat geeft een heel leuk,speels effect

Toegevoegd na 1 minuut:
Was zelfs aan de zijkant op maat te knippen met een tangetje