Weet iemand hoe die gelukspoppetjes heten die je wel eens bij de chinees of japanner krijgt?

Ik heb gegoogled en gegoogled maar ik kan het nergens vinden.... Ik wil er graag eentje hebben maar ja, moet ik wel weten hoe zoiets heet, en nee, ik ga voorlopig niet naar de chinees of Japanner...! (Ze zijn ongeveer 15 cm groot) Leuk voor in huis iig..!

Toegevoegd na 26 minuten:
NB: Ik bedoel niet de hele kleine poppetjes met een touwtje eraan voor aan een sleutelhanger ofzo, ik bedoel echt de poppetjes die je kunt neerzetten ter decoratie.

Toegevoegd na 3 dagen:
Op de foto zie je een kussen van zo'n poppetje en daarvan wil ik dus een poppetje hebben in het kunststof die ongeveer 10-15 cm hoog is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
1.3K

Antwoorden (2)

Op onderstaande link misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die gelukspoppetjes heten gewoon gelukspoppetjes en je kunt ze kopen bij de wereldwinkel of in zo'n winkel waar ze ook boudha's enzo verkopen.