verwarmd stadsverwarming je hele huis?

wij hebben nu een huis met centrale verwarming, en willen het niet koud hebben in de slaapkamers. nou zoeken we naar een nieuw huis in utrecht, en komen we heel vaak stadsverwarming tegen. kun je daarmee ook gewoon de kachel aanzetten in de slaapkamer en uit in de woonkamer bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (2)

Ja stadsverwarming werkt het zelfde het komt alleen niet uit je cv maar via een grote pijp met heet water. In elke kamer staat of hangt een verwarmingselement dat je gewoon kan aanzetten met een termostaat kraan erop.
12 jaar geleden
De verwarming blijft het zelfde maar alleen zonder ketel .
Er staat dan een hele grote ketel bij jou in de omgeving en daar krijg je het warme water van .
En als er steeds meer huishoudens bijkomen dan krijg je een hulpstation bij jou in de buurt die het water weer extra verwarmd.
Het nadeel is dan dat je de watertemperatuur niet meer zelf kan instellen .
En je hebt weer iets meer ruimte in huis omdat je geen verwarmingsketel meer in huis hebt .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb net een nieuwe cv hr ketel en daarbij kan ik de watertemperatuur ook niet meer regelen. Dit wordt nu gedaan door de kamerthermostaat waardoor de warmtebalans in huis nogal is veranderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja tsja daar heb je gelijk in .maar ik bedoelde de watertemperatuur van de verwarming .