Hallo, ik heb het als ik ga slapen altijd koud, maar 's nachts heb ik het juist hartstikke warm, welk dekbed is meest geschikt?

Je hebt natuurlijk synthetisch, dons, halfdons? En van welk merk, wil hem ook graag ook weleens kunnen wassen ivm transpireren. En moet ook niet te duur zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
3.1K

Het beste antwoord

Wol.
Dat is warm als het wamr moet zijn, maar ademt goed, en het is vooral je eigen natuurlijke warmte waar je in ligt, niet de broeierigheid van dons of synthetisch, en met een lekker gewicht dat warm aanvoelt.

Bovendien kun je een wollen dekbed zelf wassen - al is dat wat omslachtig, bijvoorbeeld in de badkuip, met shampoo. Als je er echter regelmatig een verse hoes omheen doet en vaak lucht, is dat eigenlijk vrijwel nooit nodig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Heb je wel lekker - ongeacht wat voor weer het is - het raam op de slaapkamer minimaal op een kier en de verwarming uit ?? Een te warme slaapkamer is funest voor je nachtrust, en kan hoofdpijn, migraine en nachtmerries veroorzaken.

Sinds wij het hele huis geïsoleerd hebben, moet ik ook - ondanks dat ik de verwarming altijd uit heb - het raam open en naakt onder een zomerdekbed om te kunnen slapen. Het zakt gewoon niet meer onder de 15 graden, wat eigenlijk de maximum temperatuur is. Dus liever de kamer wat kouder en de dekens wat warmer, desnoods even voorverwarmen met een kruik.

Denk er ook aan dat je lichaamstemperatuur zakt als je moe bent ; als je eigenlijk net effe te laat naar bed gaat, kun je het te koud hebben om in slaap te vallen, en het dan heel snel veel te warm krijgen. Ietsie vroeger onder de wol is dan vaak een prima oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Wol past zich aan je lichaamswarmte aan. Ik wou dat ik kon +sen met mn phone.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de luie medemens heeft iso het antwoord even voor je samengevat hieronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar dan ?

Andere antwoorden (3)

Heb ik ook last van, in het begin niet kunnen slapen van de kou, en dan wakker worden van de warmte. Ik heb het opgelost door mijn 2 dekbedden (4-seizoenen) apart in een dekbedhoes te doen, zodat ik later in de nacht er een opzij kan gooien
anneliez
12 jaar geleden
Het maakt helemaal niet uit of je nu een donsdeken hebt of juist een andere deken wilt want ik heb een oplossing : je hebt aleen een grote deken nodig als je naar bed gaat : je vouwt je deken dubbel als je naar bed gaat dan heb je het dubbel zo warm en als je het later warm hebt vouw je je deken gewoon terug
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo. denk eens aan een waterbed. Een waterbed heeft een constante temperatuur. Als je in bed stapt is het heerlijk. Je bent zo in slaap. De kosten vallen reuze mee. Misschien een idee voor je(jullie) Succes.