zijn er binnenplanten die zelf vocht uit de omgeving halen en die je dus geen water hoeft te geven? Zo ja, hoe heten deze planten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (4)

Dat zijn tillandsias
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
soort bromelia zag ik op wikipedia. Maar dan zal je ze denkelijk veel moeten sproeien als je ze in de kamer houdt.
Rieneke1
12 jaar geleden
regelmatig besproeien en in de zomer spaarzaam gieten.
Dergelijke planten zijn er eigenlijk niet. Ook de Tillandsia die als voorbeeld wordt genoemd, heeft als ie binnen staat verzorging nodig, zoals besproeien.
In een badkamer met veel licht (een raam ) zou het kunnen lukken, omdat daar de luchtvochtigheid groot is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
volgens mij moet je elke plant verzorgen/water geven.

een plant die erg weinig water nodig heeft is een cactus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben een orchidee, die heb ik zeker een winterseizoen niks gegeven. Hij stond id badkamer voor t raam al die tijd en er is door het douchen altijd veel vocht voor m geweest...die plant kreeg tot mijn verbazing ineens prachtige knoppen en ging bloeien....