Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de juiste notering van de maten voor meubels?

Vaak zie je op websites verschillende volgordes van de maten van bijvoorbeeld kasten, bedden etc.
HxBxD, DxBxH - LxB, BxL enz.

Zijn er voor de juiste notering officiele richtlijnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
98.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja, je begint altijd met de grootste maat en vervolgens ga je zo het rijtje af
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lengte x breedte/diepte x hoogte is volgens mij de normale aanduiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij gebruiken ze voor meubels en dergelijke de volgende formule:
Breedte (B) x Diepte (D) x Hoogte (H).
Kort gezegd BxDxH.

Maar eigenlijk is vooral zo dat het maar duidelijk is wat er bedoelt wordt. De letters H,B,D hebben doorgaans in welke volgorde dan ook dezelfde betekenis, dus erg veel maakt het volgens mij niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het noteren van de maten van meubels wordt meestal de lengte, breedte en hoogte in die volgorde aangegeven in centimeters. Bijvoorbeeld: 180 x 90 x 75 cm. Dit kan belangrijk zijn bij het afsluiten van een inboedelverzekering, omdat de juiste maten van de meubels van belang zijn voor het bepalen van de premie en de dekking. Voor meer informatie over inboedelverzekeringen en waar je op moet letten bij het afsluiten van zo'n verzekering kun je terecht op Zeker.com. Je kunt daar meteen meerdere inboedelverzekeringen met elkaar vergelijken.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding