Wat is de juiste notering van de maten voor meubels?

Vaak zie je op websites verschillende volgordes van de maten van bijvoorbeeld kasten, bedden etc.
HxBxD, DxBxH - LxB, BxL enz.

Zijn er voor de juiste notering officiele richtlijnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
98.5K

Antwoorden (4)

Ja, je begint altijd met de grootste maat en vervolgens ga je zo het rijtje af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lengte x breedte/diepte x hoogte is volgens mij de normale aanduiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij gebruiken ze voor meubels en dergelijke de volgende formule:
Breedte (B) x Diepte (D) x Hoogte (H).
Kort gezegd BxDxH.

Maar eigenlijk is vooral zo dat het maar duidelijk is wat er bedoelt wordt. De letters H,B,D hebben doorgaans in welke volgorde dan ook dezelfde betekenis, dus erg veel maakt het volgens mij niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het noteren van de maten van meubels wordt meestal de lengte, breedte en hoogte in die volgorde aangegeven in centimeters. Bijvoorbeeld: 180 x 90 x 75 cm. Dit kan belangrijk zijn bij het afsluiten van een inboedelverzekering, omdat de juiste maten van de meubels van belang zijn voor het bepalen van de premie en de dekking. Voor meer informatie over inboedelverzekeringen en waar je op moet letten bij het afsluiten van zo'n verzekering kun je terecht op Zeker.com. Je kunt daar meteen meerdere inboedelverzekeringen met elkaar vergelijken.