Bestaan er 'stickers' die je op de muur kan plakken om zo een bepaalde print achter te laten na het verven?

Ik ga een muurtje verven en het leek me wel vet om er een bepaald patroontje achter te laten of iets dergelijks

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (4)

Ja die zijn er.
Vrienden van mij hebben op die manier op de muur in hun toilet allemaal luchtballonnetjes.

Ze hebben die sjablonen destijds gekocht bij de schilder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, dat zijn sjablonen. Als je daar op googlet krijg je talloze mogelijkheden. Maar ze zijn natuurlijk ook gewoon te koop in de doe-het-zelf-winkels.
Amadea
12 jaar geleden
ik maakte ze zelf, ik kocht een goedkope rol behang, tekende daar een afbeelding op, knipte deze uit en plakte hem met behangplaksel op de muur, daarna verf eromheen en het behang weer verwijderen

Toegevoegd na 20 minuten:
wat ik nog leuker vond was een foto laten vergroten bij de kopieerwinkel en deze met carbonpapier overtrekken op de muur en daarna inschilderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik nam altijd wit behang, omdat dat het makkelijkste tekende, het is altijd goed gegaan.
Afhankelijk van het patroon dat je wilt kun je heel goedkoop met afplaktape zelf aan de slag, gewoon plakken en DIRECT na het schilderen (voorzichtig) eraf trekken. Dit is wel meer voor rechte lijnen en vlakken natuurlijk maar wel geschikt voor grotere oppervlakken.

Als alternatief zou ik zeggen: koop van de verwijderbare stickers, bijv bij de kwantum hebben ze hele mooie, sommige wel 1 m groot (bloemen, takken ed)

Dan kun je er evt een meerkleuren pallet van maken, eerst de omgeving waar de bloem moet komen een kleur geven, goed drogen die bloem erop en dan de rest in de "echte" kleur schilderen

als je die stickers ziet, wil je trouwens misschien wel helemaal niet meer door schilderen een patroon maken, die zijn zowiezo al erg leuk op een muur

Toegevoegd na 2 minuten:
zie de link voor een paar voorbeelden (niet van de kwantum trouwens maar om een idee te krijgen)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke site!