Welk soort matras ligt echt lekker?

Ik zoek een nieuw matras maar heb er weinig verstand van. Wat is een goed en duurzaam matras?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.2K

Het beste antwoord

Kijk beslist ook eens bij Ikea. Je vindt er allerlei kwaliteiten én per lichaamsgewicht, wat belangrijk is. Je kan ze uitproberen gedurende een langere periode en desnoods terug inwisselen.
Ik heb er zeer goede ervaringen mee.
Sukses!

Toegevoegd na 1 uur:
Ik koos de Sultan ENGENES, na een weekje een hardere proberen. Probleemloos ingewisseld.
sukses!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke heb jij dan? De mijne van Ikea ligt echt niet lekker, de Sultan. Ik voel de vering in m'n rug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thankx

Andere antwoorden (5)

dat verschilt per persoon, dit is afhankelijk van je lichaamsgewicht, gezondheid, voorkeur voor hardheid enz, het beste kun je naar een speciaalzaak gaan, daar kunnen ze testen wat bij jou past en kun je even proefliggen, je moet dan wel een dikke portemonnee meenemen, want een goed matras is prijzig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn Tempur matras ligt héél lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Topkwaliteit, maar wel erg duur vind ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En voor veel mensen veel te zacht.
En te warm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb van Tempur een opdek matras, minder duur minder zacht, ik slaap er heerlijk op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt matrassen in verschillende uitvoeringen: hard, zacht, middelmatig. Voor ieder wat wils lijkt mij.. En te warm? Nog nooit last van gehad, misschien de verkeerde bodem?
Het blijft natuurlijk persoonlijk. - Misschien ook zelfs wat gekleurd..
Op de site van de consumentenbond (moet je wel lid zijn), staan testen en ervaringen van gebruikers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik slaap sinds 15 jaar op een pocketveren matras van Pullman. Dat ligt dan weer op een boxspring. Het bevalt me nog steeds goed.
Wel tijdens het verschonen van het beddengoed het matras omdraaien. Dan komt er minder snel een kuil in.

Maar loop vooral bij een goede speciaalzaak binnen en ga proefliggen, want wat je moet weten is of je van een hard of zacht matras houdt. En dan nog: veel mensen blijken een iets te hard matras te kopen. Had ik ook bijna gedaan. Gelukkig wilde mijn partner de iets zachtere. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoveel mensen, zoveel wensen.
Zelf heb ik zeer goede ervaringen met een zuiver latex matras. Maar ik ken ook mensen die beter op een spiraalmatras slapen en ook mensen die het niets uitmaakt.
Een goed matras is in ieder geval duur. Een uitzondering daarop zijn sommige matrassen van Ikea. Voor mijn gasten heb ik deze aangeschaft en zij slapen er prima op.
Proefliggen kent ook zijn beperkingen, want wie gaat er nu normaal gesproken met kleding aan naar bed.
Mijn advies is naar een goede slaapvoorlichter te gaan, maar ook dat garandeert niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ In de zomer proef liggen, met luchtige kleding aan.