Heb een houten tafel(donker bruin) die plakt door het schoonmaken van de pledge en boenwas. Hoe krijg ik dit weg?Hebben jullie tips?

Plakkende tafel, door schoonnmaak middelen.

Toegevoegd na 27 minuten:
Is er een oplossing zonder dat dat de tafel geschuurd moet worden? En op nieuw gelakt moet worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
34.1K

Antwoorden (3)

schuren en daarna in de blanke lak zetten, er zijn ook matte lakken, waardoor het hout onbehandeld lijkt, je kunt het ook proberen te ontvetten met st Marc voordat je aan het schuren slaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer hem te ontvetten met st Marc, verkrijgbaar bij de bouwmarkt
Tips die ik gehoord, gezien, gelezen heb:

*Een mengsel van groene zeep, ammonia en lauw water.

* Wasverwijderaars voor vloeren van het merk HG. Te koop bij bouwmarkten.
Er zijn meer merken, zie bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in eerste instantie nooit meer pledge gebruiken.Dit middel bevat zoveel siliconen,hierdoor kan je de tafel niet meer schilderen.Tenzij je de tafel eerst grondig ontvet met een siliconenverwijderaar en er 100% zeker van bent dat er geen pledge meer op zit,daarna pas kaal schuren of laten glasstralen,om het geheel weer eventueel te laten beitsen en af te lakken.Doe je dat niet,dan heb je bij het beitsen en aflakken een groot probleem.Er hecht n.l. geen enkele beits of lak op siliconen.Je zult zien dat de beits of lak wegkruipt op de te behandelende tafel.
Eventueel een anti siliconen toevoegen bij de aflak.Zie gebruiksaanwijzing van de anti siliconen.

Tip;gebruik st.marc ontvetter goed geconcentreerd.Te koop bij bijna iedere supermarkt.

Succes