Ik heb een keer een stoel gezien die er uit zag als een bol. Hoe heet die stoel?

Zie zelfgemaakte foto's

Hij was wit.

En niet die van Philips.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zit dus in die bol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een tekening, geen foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bodoel ik

Antwoorden (2)

De naam van zo'n stoel is een kuipstoel';)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet een bolstoel. Die werd ontworpen in de jaren '60 door Eero Aaenio. De bol werd gemaakt van kunststof en de voet van aluminium. Het was normaal dat de bol aan de binnenkant werd voorzien luidsprekers en telefoon.

Toegevoegd na 18 minuten:
De stoelen zijn nog steeds te koop van ca. 750 euro (zonder speakers etc):
http://woning-inrichting.aanbodpagina.nl/de-beroemde-ball-egg-chair-voor-een-bodemprijs
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn ze duur?