hoeveel soorten sanseveria zijn er?

Ik vraag me af hoeveel en welke soorten sanseveria's bestaan. Heeft iemand hier verstand van?

waar komen ze vandaan? (oorspronkelijk)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat er zo'n 70 bloeiende soorten bekend zijn. Alle Sansevieria soorten kunnen worden onderverdeeld in een van de twee categorieën op basis van hun bladeren: Harde en zachte bladeren bladerde soorten. Typisch, hard doorbladerde Sansevieria zijn afkomstig van de droge klimaten, terwijl de zachte bladeren soorten afkomstig uit tropische en subtropische gebieden. Interessante info nog op onderstaande link Toegevoegd na 3 dagen: Sansevieria aethiopica Thunb. Sansevieria angustiflora Lindb. Sansevieria arborescens Cornu ex Gerôme & Labroy Sansevieria aubrytiana Carrière Sansevieria braunii Engl. & K. Krause Sansevieria canaliculata Carrière Sansevieria concinna NEBr. Sansevieria cylindrica Bojer ex Hook. Sansevieria Dawei Stapf Sansevieria deserti NEBr. Sansevieria dooneri NEBr. Sansevieria ehrenbergii Schweinf. ex Baker Sansevieria fasciata Cornu ex Gerôme & Labroy Sansevieria gracilis NEBr. Sansevieria grandicuspis Haw. Sansevieria grandis Hook.f. Sansevieria grandis var. Zuluensis NEBr. Sansevieria Hyacinthoides (L.) Druce Sansevieria intermedia NEBr. Sansevieria kirkii Baker Sansevieria liberica Gerôme & Labroy Sansevieria longiflora Sims Sansevieria metallica Gerôme & Labroy Sansevieria parva NEBr. Sansevieria phillipsiae NEBr. Sansevieria Pinguicula probally [18] Sansevieria raffillii NEBr. Sansevieria roxburghiana Schult. & Schult.f. Sansevieria senegambica Baker Sansevieria singularis NEBr. Sansevieria stuckyi God.-Leb. ex Gerôme & Labroy Sansevieria subspicata Baker Sansevieria Suffruticosa NEBr. Sansevieria trifasciata Prain Sansevieria trifasciata var. Laurentii (De Wild.) NEBr. Sansevieria zeylanica (L.) Willd. [19] Toegevoegd na 3 dagen: http://www.facebook.com/group.php?gid=44918589036

Bronnen:
http://translate.google.be/translate?hl=nl...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100