Betreft magneetcontacten (inbouw) van alarmsysteem waar kunnen die best geplaatst worden - aan de hoek van het raam of aan de kant van de scharnier ?

Er zijn zowel gewone ramen alsook draaikipramen . In de deuren komen ook magneetcontacten . Materiaal ramen en deuren: aluminium . Nieuwbouw .

Alvast bedankt voor uw reacties ,
Mark

Toegevoegd na 1 dag:
De magneetcontacten zijn ondertussen gestoken door de beveiligingsfirma , maar ze hebben de contacten allemaal onderaan gestoken aan de scharnierkant - het zijn buisvormige inbouwcontactjes. Zou ik reklameren of geven deze buisvormige contactjes direkt alarm als ze enkele milimeter uit elkaar staan ?

Mark

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
1.5K

Antwoorden (2)

Aan de hoek, niet aan de kan van het scharnier.

Als je ze plaatst aan de kan van het scharnier, is het in theorie mogelijk het raam op een kleine kier te openen zonder dat het contact wordt verbroken (dus zonder dat het alarm afgaat. Dan zou iemand met kleine handen ook in theorie het magneetcontact kunnen demonteren en het raam helemaal openen.

Plaats je het magneetcontact aan de andere kant van het raam, dan wordt het contact al verbroken bij de kleinste kier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mark, Als ik het goed begrijp wordt het een zelfbouw? Als u/je dit laat doen zijn er gespecialiseerde bedrijven die precies weten waar en hoe je e.e.a. moet plaatsen! Het betreft m.i. een compleet systeem voor het hele huis, daar zal ook een soort van mainboard bij zijn waar het e.o.a. op af te lezen cq in te stellen is. Dan lijkt het mij verstandig om dit te laten doen, zeker ook omdat het nieuwbouw is dan moet je zelf niet te veel "klooien" Denk hierbij ook aan de verzekeringskant! Als e.e.a. deskundig, dus "politiekeurmerk" aangelegd is krijg je vaak korting op de inboedelverzekering. Ga eens praten met uw verzekeringsadviseur (tussenpersoon) die kan vertellen over de verzekeringsoorwaarden bij het gebruik van Politie keurmerk sluitingen en alarmsystemen. Dan vallen de kosten misschien wel reuze mee als je alles op een rijtje zet.
Pieter