Hoe kan ik posters goed ophangen, zodat ze er niet afwaaien?

ik plak ze normaal op de muur met plakgum, maar ze waaien er telkens af als er een windvlaagje komt, bijvoorbeeld als ik dedeur dicht doe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
4.1K

Antwoorden (6)

Met punaises.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat deed ik ook maar op een gegeven moment beginnen de gaten te scheuren waar de punaises zitten doordat de poster te zwaar is of door de windvlaagjes en dan heb je giga gaten in de poster:O meestal plak ik dan ook nog een strookje plakband
Over de punaises dan blijven ze goed zitten en scheuren de gaten niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had schuine muren in mijn slaapkamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had of heb je schuine muren? Als je wilt dat je posters netjes blijven dan heeft inlijsten geen zin als je schuine muren hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar ik nu ook ineens aan denk is dat je misschien van die strips kunt kopen die je meestal in supermarkten ziet waar reclameposters aan hangen.
Inlijsten en met spijkers of schroeven aan de muur
12 jaar geleden
er zijn speciale poster-plakkers: buddies heten ze.
lijkt een beetjre op jouw kauwgom, maar werkt iets beter.
Pritt Poster Buddies is een veelzijdige, herbruikbare, makkelijk weer te verwijderen kneedlijm, die in de vorm van kussentjes verpakt is. Het is een ideaal alternatief voor punaises en plakband omdat het geen permanente bevestiging is. Het garandeert een snelle bevestiging van posters, papier, kaarten aan de muur, deur of ramen die ook simpel weer te verwijderen is.

Toegevoegd na 10 minuten:
misschien is het handig wat meer buddies te gebruiken zodat het wel goed blijft zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik ook gedacht,maar ik begreep uit haar vraag dat ze die al gebruikte of het moet niet zo zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien wordt hier idd hetzelfde bedoelt.
Plak je op een geverfde muur of op behang?
Als je de poster op behang wilt bevestigen, dan kan je koploze naalden gebruiken die je voor de helft schuin, vlak in de poster door het behang steekt. De bovenste hoeken omhoog, de onderste omlaag en eventueel in het midden.
Doordat je ze er schuin insteekt, zullen ze niet snel los waaien.
Daarnaast beschadig je het behang bijna niet. (slechts een speldeprik)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plakband of punaises tegenwoordig doe ik met plakband want punaises laten gaatjes achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Maar met plakband verniel je de muurverf, en er komen vieze gele vlekken op je posters....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh sorry dat wist ik niet!
Ik heb dat nog nooit voor gehad.
Maar alleszins bedankt!
Als je echt een hele posterwand wil maken is misschien behangplaksel een idee.
Als je een enkele poster op wil hangen ligt het eraan hoe je dat wil. Er is speciale posterkauwgum (moeilijk te verwijderen) Je kunt ook punaises gebruiken.
Je kunt ze ook inlijsten of opplakken en dan met vistuig aan een speciale rail hangen, die langs het plafond is bevestigd(kun je daarna ook nog schuiven)
Voor een ingelijste of opgeplakte poster kun je ook gaatje boren en dan ophangen.