Hoe maak ik dit weer een geheel. Door de tv van de vorige eigenaar is het lichter geworden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (3)

Eev opschuren en daarna opnieuw lakken en klaar is het weer.

Toegevoegd na 14 seconden:
Eev = even
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, schuren en nieuw laklaagje. Mocht je na het schuren nog steeds een duidelijk verschil zien dan zou je ervoor kunnen kiezen om een klein kleurtje toe te voegen (bijv. whitewash)
Dat zal nooit meer helemaal lukken, het hout is niet lichter geworden, het andere deel is door het daglicht juist donkerder geworden.
Alles afschuren tot het blanke schone hout, hierna het nog te lichte deel een maal beitsen met de kleur die je wilt, als het droog is het hele blad beitsen in die kleur.
Hierdoor is het te lichte deel twee keer gebeitst en het donkere deel een keer.
Met een beetje geluk is alles daarna ongeveer de zelfde kleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het je de moeite waard is, is dit een mogelijkheid :

- De oude lak- of beitslaag geheel afbijten
- Zwaar schuren met b.v. korrel 80
- Oppervlak nat maken en kijken of je nog veel kleurverschil hebt
- Zoja, gehele oppervlak met ontweringswater behandelen en een dag in laten trekken
- Nawassen met schoon leidingwater en goed laten drogen
- Geheel weer goed naschuren met b.v. korrel 120
- Andermaal schuren met b.v. korrel 180
- Opbrengen eerste transparante lak- of beitslaag
- Licht schuren met b.v. korrel 220
- Minimaal twee keer aflakken met de transparante lak of beits van je keuze (liefst slijtvast / polyurethaan)