Hoe moet je lijmresten verwijderen van een cementvloer die overgebleven zijn van vloerbedekking?

Wij hebben de vloerbedekking verwijderd omdat we plavuizen willen leggen.Nu had de vorige bewoner alles vastgelijmd en het is 60 viekante meter.Hoe kunnen we die resten verwijderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
44.6K

Het beste antwoord

Dat kan met HG vloerlijmverwijderaar.
Kijk maar bij de link, daar staat ook uitgelegd hoe je het moet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn hele familie werkt in één familiebedrijf in de meubelbranch met o.a. tapijten die ze ook leggen. Ik heb vaak geholpen en wij gebruiken hiervoor een vloer / wandschraper, dit is eigenlijk een super scherp mes waarmee je alle oneffeheden zo van de vloer afschraapt. Daarna wel even stofzuigen. Die het liefst met een puinstofzuiger want al dat gruis is slecht voor je normale stofzuiger.

Je hebt ze denk ik ook wel bij de gamma ofzo, het beste neem je er een met een lange steel zo bespaar je, je rug en je knieën omdat je kunt blijven staan.

Hier wat links:
http://www.bosgoed.nl/catalogus/product-720405650.html?groep=B&key=ovimex&PHPSESSID=3ae2c3d3249fa0725f2e2a89122c08b5
http://www.floortech.nl/N_frame.html?http://www.floortech.nl/N_art_122.html
http://www.forinn.nl/TradePoint/Item_View?itemNo=42150

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA,maar het is 60 vierkante meter en de hele vloer zit na het afkrabben nog vol met lijmresten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat je iemand zo gek weet te krijgen die (voor een eventuele kleine vergoeding) nog even door wilt krabben XD
je kunt het ook gewoon met thinner proberen,lost alle lijmresten op.
wel goed ventileren,probeer een klein stukje de lijm wordt zacht en je kunt het er af schrapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen geld uitgeven.
de goedkoopste oplossing is gekookt water, dit doe je erover heen, en dan even wachten, en dan met een scherp voorwerp, behangafsteker of stanleymes alles eraf halen.
dit werkt bij de meeste lijmsoorten.