Wat is een goede kwaliteit vloermat voor bij de voordeur (cocosmat met rubberen rug) of iets beters van kwaliteit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.3K

Antwoorden (4)

Ik heb mijn kokosmat al 13 jaar geleden laten vervangen door een droogloopmat van een goede kwaliteit en op maat gesneden en gelegd door een zaak. Die mat blijkt vrijwel onverslijtbaar en ziet er nog steeds prima uit.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe vaak loopt ie droog en moet je hem dan weer in de olie zetten?
Grapje, een goede droogloopmat is idd het beste, wij hebben 5 jaar geleden goede laminaatvloer laten leggen en beide uit/in gangen van een droogloopmat laten voorzien.
Ik heb al jaren een grote droogloopmat op het parket liggen bij de voordeur in de gang. Hij neemt goed op, want ik hoef mijn gang nooit te dweilen bij rot weer buiten.
Als ik in de tuin bezig ben geweest met aarde onder mijn schoenen, komen er wel eens zwarte vlekken. Laat je ze eerst opdrogen, dan veeg je ze zo weer weg, maar als je geen zin hebt om te wachten tot het droog is en er blijft een zwarte vlek over, borsteltje erover en het is weg. Soms is water alleen al genoeg of wat afwasmiddelsop.
Als ik de keuken inloop via de schuifdeur, ligt op mijn plavuizen ook direct een droogloopmat met rubberen onderkant en randen. Het ding verschuift geen centimeter en dat is wel prettig op plavuizen! Ik vind ze prettiger dan een kokosmat. Ik heb een zware in de schuur bij de deur liggen op een vinylvloer, maar wordt gek van de draadjes kokosvezel op den duur. Ook is hij erg zwaar met uitkloppen. Wat ook een pluspunt is van een droogloopmat is het feit dat ze in meerdere kleuren te koop zijn. In de gang heb ik bruin/zwart/beige gemeleerd
op licht beuken parket en in de keuken donkerblauw/licht
blauw gemeleerd op licht beige/grijs gevlamde plavuizen bij blauwgrijze kastjes en veel RVS. Zo'n mat geeft je vloer toch een mooiere uitstraling dan een meestal bruine kokosmat. Voor de kwaliteit hoef je het niet te laten die is gewoon erg goed.
12 jaar geleden
Ik heb een droogloopmatje van Action. Is goedkoop en werkt prima. Als hij vuil wordt kan hij in de wasmachine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een droogloopmat van de bouwmarkt bevalt mij erg goed.
De mat neemt alle vocht en vuil op.
Succes ermee!