Ik heb een gat in mijn vinyl vloer. Hoe kan ik dit het beste repareren ?

Gisteren met het verhuizen van een zware kast is er een gat/gaatje in mijn vinyl vloer ontstaan. Het is niet helemaal door, wat wil zeggen dat je de vloerplanken niet ziet, maar wel de onderste 'beschermlaag' van de vinyl is zichtbaar. Hoe kan ik dit het beste repareren dat het niet erger wordt ? Zijn hier bepaalde 'stickers' voor te koop die over zo'n gaatje heen kunt plakken ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
26K

Het beste antwoord

Als het een klein putje is kan je lasvloeistof gebruiken (koud lassen). Dit vormt een hard laagje. Is het gat groter dan kan je een transplantatie doen door een stukje uit te snijden zoals ook in een ander antwoord is aangegeven, maar ik zou de naden dan wel lassen.

Ik denk dat elke goede tapijt/vinylwinkel wel een tubetje met lasvloeistof heeft.

Toegevoegd na 5 minuten:
NB. Ik heb wel vinylstickers die gebruikt worden om zwembanden te plakken (te koop in speelgoedwinkels en outdoor winkels die rubber boten en zwembanden en zo verkopen). Deze stickers lassen in feite ook. Als het gat niet te groot is en in een hoek/ onder een kast zit is dit wel een oplossing, maar je krijgt dan wel een klein randje waar weer vuil aan kan kleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als je nog een stuk hebt van hezelfde vinyl kun je er een stukje met hetzelfde patroon overheel leggen,deze met een scherp mesje door twee lagen uitsnijden en de onderste laag vervolgens verwijderen,op de bovenste laag aan de onderzijde tweezijdige tape aanbrengen evenals aan de snijranden van het orgineel en dan het nieuwe stuk erin leggen,als je dit op een goede en zorgvuldige manier doet zie je er niets meer van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snij een klein stukje weg op een plaats waar je het toch niet ziet, onder de kast ofzo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 juiste oplossing.
als het uitsnijden niet lukt of de beschadiging is te klein dan dicht kitten en bij tippen met verf ban de kleur van het vinyl
als het erg klein is voldippen met de zelfde kleur verf