Waarom wil geen enkele aannemer een offerte uitbrengen voor de verbouwing van mijn huis?

Het klinkt raar, maar in deze tijden van crisis wou ik mijn huis verbouwen voor een bedrag van ongeveer 30.000 euro. Dit is een bedrag wat ik extra in mijn hypotheek heb opgenomen om een eventuele verbouwing te financieren.

Nu ik twijfel of het verstandig is een nieuw (en groter) huis te komen heb ik bedacht dat ik wellicht wil verbouwen. het gaat om een CV en misschien een (kleine) vernieuwing aan de badkamer.

Ik heb tot op heden 3 aannemers over de vloer gehad met wie ik een globale schatting heb gemaakt en de wensen heb doorgesproken. Allemaal beloven ze een offerte te sturen en ik heb aangegeven dat die 30.000 niet vast staat, maar dat dit een richtbedrag is (oftewel ik verwacht niet teveel voor weinig geld)

Tot op heden heb ik helemaal niets gehoord. Geen enkele aannemer heeft nog iets laten horen. Voor mij is 30.000 veel geld, maar wellicht is dat anders in de (in mijn ogen) toch al krappe bouwwereld. het is ondertussen al 4 maanden geleden dat ik de gesprekken heb gehad.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
6K

Het beste antwoord

Ik heb dat zelfde gehad met aannemers hier in de buurt. Alleen ging het bij mij om een bedrag van 2 ton. Toch vonden de 2 grote aannemers hier het blijkbaar niet groot genoeg om er hun handen voor te laten wapperen. Eerlijk gezegd vond ik het erg arrogant overkomen dat ze niets van zich lieten horen. We hebben een architect plannen laten maken, een bestek bij ze ingeleverd en nog hoorden we niets van ze.

Uiteindelijk hebben we het laten verzorgen door een kleiner klussenbedrijf van een kennis van ons. Ik moet zeggen dat dat erg bevallen is. Het duurde wel veel langer dan gepland omdat hij natuurlijk in zijn eentje werkte en een aantal andere bedrijfjes moest inschakelen om hem te helpen, maar het werk is echt perfect, en met zoveel passie en oog voor detail gedaan dat ik supertevreden ben.

Misschien moet je ook eens een wat kleiner bedrijf inschakelen? Voor die personen is 30.000 euro een groot bedrag; je helpt de kleine zelfstandige ermee en het werk wordt (als je een goede hebt natuurlijk) ook prima gedaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

meschien omdat het bouwvak nu is , maar kun je ze niet bellen en vragen of ze al iets weten ?

anders maar nog 1 aannemer zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gesprekken zijn al 4 tot 6 maanden geleden gevoerd. Dat is ruim voor de bouwvak. Ik heb ze inderdaad al zelf gebeld en dan krijg ik te horen dat ze de offertes meteen op de bus doen. Daarna niets meer gehoord.
paulus811
14 jaar geleden
Ik zou absoluut niet gaan nabellen of je alsjeblieft een offerte mag krijgen. Als ze nu al de afspraken niet nakomen, zijn ze je order niet waard. Ik bied wel eens een klus aan via werkspot.nl, daar kunnen aannemers offerte op uitbrengen. Omdat ze elkaars biedingen zien, kom je vaak lager uit. Bovendien staan er referenties bij de verschillende aanbieders, maar staar je daar niet blind op want daar zullen ook wel wat vrienden en kenissen de hand in hebben gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel een goeie tip. Ik zal dat eens proberen.
mischien zijn de plannen te vaag en weten de aannemers niet wat ze moeten doen,als het alleen om de cv en badkamer gaat zou ik naar een badkamerspecialist gaan en daar een plan en offerte laten maken waarbij ze de cv meteen mee aanpassen,die zijn er vaak beter voor toegerust dan een grote aannemer die dergelijke klussen toch weer uitbesteed.Een badkamerspecialist waar je een plan (tekening )laat maken heeft vaak ook goede ideen wat betrefd de indeling etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Helemaal mee eens dat het misschien handiger is om de klus te splitsen en een aparte cv en badkamerspecialist in te schakelen. Die klussen zijn bijna niet van elkaar afhankelijk, dus afstemproblemen zullen wel meevallen. Ik ben het er niet mee eens dat de plannen te vaag zijn. Het is de taak van de aannemer om dan door te vragen en pas een offerte op te sturen als de klus 100% duidelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed plan, een aannemer is alleen een geldaannemer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja. Ik heb ze over de vloer gehad en heel uitvoerig met ze gesproken over de plannen. Tot het niveau waar de leidingen onder de vloer gaan en waar de radiatoren komen. De badkamer is heel klein. Dus daar zie ik ook geen problemen. En is het niet hun rol om duidelijkheid te scheppen in plannen waar ik minder verstand van heb?
ze zijn natuurlijk niet zo uitgebreid met prijzen op bijv. hun site te zetten omdat de wensen van ieders verbouwing weer anders zijn. zoveel mogelijkheden met allemaal andere prijzen, daar kunnen ze niet aan beginnen. Het zal nu ook druk zijn bij die bedrijven (sommige zijn helemaal gesloten), en andere bedrijven hebben nu mischien wat minder personeel i.v.m. de vakantietijd. de bouwwereld ligt nu echt niet stil door de economiecrisis, mischien voor de kleintjes maar dan zijn ze al failliet waarschijnlijk door de concurrentiestrijd van de grote bedrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat de aannemers te groot zijn misschien dat je het bij kleinere moet proberen. of net als voor je badkamer en cv bij een gespecialiseerd bedrijf (een installatiebedrijf), die hebben meestal ook vaste aannemers waar zij mee werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verbouwingskosten zijn over het algemeen heel erg hoog.
Dat men allemaal niet reageerd zou er inderdaad op kunnen wijzen dat je beschikbare bedrag veel te laag is.
Ik zou niet passief blijven afwachten maar ga die aannemers zelf bellen. Vraag het gewoon recht voor zn raap waarom men niet reageerd. Vind het niet netjes als aannemers zo reageren.
Dus bellen en vraag maar om uitleg. Je hebt dan gelijk nieuwe richtlijnen voor andere aannemers.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn ogen is de houding van de aannemers blasé. Het zou toch te gek voor woorden zijn, wanneer ze niet reageren op de vraag naar een offerte voor een bedrag voor 30.000 euro!
En als de aanvragen 4 maanden geleden gedaan zijn, kan het ook niets te maken hebben met de bouwvak.
Misschien is een kleine aannemer een optie.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dit is precies mijn punt. Ik heb geen enkele moeite om een nieuwe te zoeken. Maar de houding van die jongens gaat me de pet te boven. In een cafe laat je toch ook niemand zitten. Ook al wil hij enkel een glas water met een koekje? En als het je dwars zit, neem dan in ieder geval het lef om aan te geven dat het te laag is of niet spannend genoeg.