Als een belastingdeurwaarder bij je aan de deur staat wat nemen ze zoal mee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
2.1K

Antwoorden (7)

Ha, die Ne;

Er zijn regels over wat een deurwaarder mee mag nemen. Per bewoner moet er meen ik een bed en een stoel overblijven. Ze kijken eerst naar spullen van waarde zoals dure televisies, geluidsapparatuur, maar ook schilderijen of andere kunstvoorwerpen. Normale huisraad bijna alleen als er serieus duur spul tussen zit. Luxe kledingstukken zijn ook een optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dingen die jouw eigendom zijn en waarde hebben. Dingen zoals televisie, computer, koelkast e.d. zullen ze dan waarschijnlijk als eerste opschrijven om mee te nemen. In de bron vindt je meer informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een computer kan nodig zijn voor de uitoefening van iemands beroep of om een nieuwe baan te zoeken. Veel deurwaarders zien dat ook in en laten hem om die reden staan. De KBvG is zelfs bezig met een wetswijziging om hier het e.e.a. in te veranderen.
Zie: deurwaarderspagina.nl/nieuws.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, dat klopt wel ja. Dat geldt natuurlijk ook weleens voor een auto o.i.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een koelkast zullen ze ook niet zo snel meenemen. Dit heb je nodig om voedsel (een eerste levensbehoefte) op een dergelijke manier te bewaren dat het niet bederft. En inderdaad, een deurwaarder zal minimaal 1 computer laten staan, of het moet echt niet anders kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er maar net aan hoeveel je er hebt, sommige mensen hebben er bijvoorbeeld 2. Maar inderdaad nemen ze niet zomaar alles mee wat waarde heeft, dat staat vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde dus als je maar 1 koelkast in huis hebt. De tweede koelkast kunnen ze natuurlijk altijd meenemen.
Alles behalve

- Uw bed en beddengoed.

- De kleren die u draagt.

- Eten en drinken voor één maand.

- Gereedschap dat u nodig heeft om als zelfstandige uw brood te verdienen.

- Als u samenwoont: zaken waarvan uw partner kan aantonen dat ze van haar/hem zijn. Dit kan het beste met een notariële akte waarin beschreven staat wat van wie is, of met aankoopbonnen of garantiebewijzen op naam. Een zelf opgestelde lijst is vaak niet voldoende.

- Bezittingen van een (onder)huurder. Deze moet dan wel een huurcontract kunnen laten zien. Een huurcontract kan ook de verhuurder beschermen, als er beslag wordt gelegd bij een (onder)huurder.

- Zaken die bewaard worden in een bankkluis. Hierop mag alleen beslag worden gelegd als er een redelijk vermoeden bestaat dat er waardevolle goederen in liggen.
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alles in een kluis doen dus :p
Alles wataar enigsinds waarde heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan of het een conservatoir beslag is of een executoriaal beslag is. Bij conservatoir beslag gaat het in feite om een voorlopige maatregel. Een schuldeiser legt via een deurwaarder vast beslag bij een schuldenaar om te voorkomen dat deze bepaalde goederen wegmaakt. Bij executoriaal beslag heeft de rechter in de meeste gevallen een oordeel geveld en staat vast dat de schuldenaar betalen moet. Doet hij dat niet, dan kunnen de goederen waarop beslag gelegd is, verkocht worden.
Dat gaat dan om alle roerende goederen die ter waarde van de vordering zijn.
Sommige goederen mogen niet meegenomen worden: het bed, beddengoed, voedsel voor 30 dagen en werktuigen/gereedschappen die nodig zijn voor het uitvoeren een beroep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kleine, wellicht nuttige, toevoeging op hetgeen al is geantwoord:
Meestal komt een deurwaarder eerst de boel noteren.
Pas op dat er - vooral dán - niets van waarde in de woning staat, dat je hebt geleend! Want dat "ding" wordt dan genoteerd en later óók meegenomen. Tenzij de werkelijke eigenaar dat, via een lastige bezwaarprocedure, kan aantonen...
Ik hoop echter voor je dat dit slechts een hypothetische vraag hoeft te blijven. Want vermoedelijk leveren de spullen na veiling zo weinig op, dat je dan zónder spullen nog steeds een schuld hebt. Dan kun je beter eerder zélf je waardevolle spullen verkopen.
Sterkte. JW
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal de spullen waarvan de deurwaarde denkt dat die nog iets op kunnen brengen.
En dat kan variëren van een fiets, scooter of auto tot aan een paar oorbellen of een bureaustoel.