Hoe bestrijd je oorwormen?

Het is een vraag van mijn zus die op de camping zit.
De oorwormen zitten in de caravan.
Heeft iemand goeie tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
3.9K

Het beste antwoord

Je kan ze het beste vangen door vallen te maken, plaats bloempotten gevuld met stro of krantenpapier omgekeerd op een stok van 60 a 90 cm. Maak de potten dagelijks leeg boven een teil water en plaats ze opnieuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, daar had ik het over met haar, iets met een bloempot en stro...
Bedankt, ook een hele goeie tip. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me ook wel een bruikbare tip, +1. Ze zoeken tenslotte overdag hoekjes om in te schuilen. Misschien in combinatie met wat visolie (dat schijnt ze aan te trekken) zodat je ze kunt vangen. Ik zou ze zelf niet verdrinken, alleen ergens anders op de camping los laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zij is er ook niet voor om beesten te doden.
Goede tip, bloempotten en vis olie..;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit was een heel goeie tip, bedankt 10 bones punten voor jouw.
Groetjes Loes

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://lmgtfy.com/?q=Hoe+bestrijd+je+oorwormen%3F
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oorkruiper of oorworm is niet schadelijk. Ze eten insecten. Het is natuurlijk vervelend als je er veel in je tent of caravan hebt, maar daarvoor ben je dan ook kampeerder.

Voor een tent helpt het om voor het slapen gaan de beestjes te vangen en naar buiten te verplaatsen. In een caravan is dat wat moeilijker. Zorg dat ze niet binnen komen (hordeur, horramen).

Om ze te vangen kan je een bakje met visolie gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, daar heeft ze wat aan..
Bedankt som +1