Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is nasa, traagschuim, visco elastisch en memoryfoam hetzelfde? Ik wil graag een matras met traagschuim kopen bij Matras Direct, graag meer info.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
992

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Is het Nasa matras, traagschuimmatras, Tempur matras, geheugenschuim, draagschuim, memoryfoam, traagfoam, Nasaschuim, Nasa foam, Traagfoam, Slowfoam, Slowmotionfoam, Tempur schuim, Visco-elastisch schuim, Viscoschuim of visco-elastisch polyurethaan schuim? Nasaschuim wordt onder zeer veel verschillende benamingen aangeboden maar er wordt echter altijd traagschuim oftewel viscoelastisch polyurethaan schuim bedoeld. Het is vreemd dat er voor een en het zelfde product zoveel verschillende benamingen zijn. Het zou veel makkelijker voor de consument zijn om dit type matras te kunnen vergelijken als er met een naam gewerkt word.

De benaming Nasaschuim of nasa matras komt doordat het materiaal van origine is ontwikkeld door nasa. Toch blijft nasamatras of nasaschuim niet echt een logische benaming omdat het niets over de eigenschap van het materiaal verteld. Traagschuim of memoryfoam is veel logischer dan de naam nasamatras.

Ik heb 2 jaar geleden een traagschuimmatras gekocht, en ben er nog elke dag blij mee. Het materiaal vormt zich naar je lichaam, zodat je er min of meer "gewichtloos" op ligt. Ik kan het alleen maar aanraden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding