Is er een creatieve en goedkope oplossing om een vensterraam af en toe te kunnen blinderen?

We hebben een logeerkamer waar vrienden van ons enkele keren per jaar blijven overnachten.Ze hebben aangegeven dat ze slecht kunnen slapen door de lantaarn die pal voor ons huis staat en alleen maar in het stikkedonker kunnen slapen. Ik heb al gekeken op internet voor verduisterende rolgordijnen. Maar ik schrok van de prijzen. Bijna 300 euro voor een raam van 250 bij 160m.
Helaas...., gordijnen zijn geen optie.

Toegevoegd na 1 dag:
Hallo Moolkeesje! Dank voor jouw reacties. Ik moest wel lachen om de `meetfout` die ik heb aangegeven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
24.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt mij toch spot goedkoop! Voor 40.000 vierkante meter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt misschien onvriendelijk, maar de allermakkelijkste en goedkoopste oplossing is denk ik een soort 'blinddoeken' voor hen kopen. Je hebt volgens mij bij winkels als Kruidvat ofzo wel van die oogmaskers die speciaal bedoeld zijn om te kunnen slapen als het te licht is. Als je hen uitlegt dat gordijnen echt te duur zijn, zullen ze dat vast wel begrijpen, toch?

Het beste antwoord

Bij deze afmetingen van het raam, lijkt me een katapult het enige geschikte middel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet de allerbeste oplossing Moolkeesje, maar wel de leukste opmerkingen op mijn domme aangegeven afmetingen.
Groet,Carsch.

Andere antwoorden (7)

Met een paar simpele haakjes of punaises een donker badlaken ervoor en voor tijdelijk is het probleem opgelost.

Toegevoegd na 33 seconden:
Dit doen wij vaak in vakantie huisjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel en doeltreffend +
Moet je alleen wel zorgen dat 't badlaken goed vastzit, anders hebben ze 'm halverwege de nacht ineens in hun snufferd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haaaaaaaaaa,ha, dat wordt dan wel lachen midden in de nacht ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de afmetingen van het raam wel goed gelezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keesje, ja gezien, een 2de handdoek kan er bij hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar kan je zulke kanjers kopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waauw nu zie ik het ook, wat ben jij nog goed voor je leeftijd zeg, knuffel verdiend hoor!
Nu zit er niet veel meer op dan eerst de ramen te laten krimpen in de kookwas, ha,ha,
Maak van zachtboard platen op maat (of laat op maat zagen bij de Gamma/Praxis) en hou die als voorzetraam. Met simpele haak te bevestigen en af te halen. Opruimen door onder een logeerbed te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de afmetingen van het raam wel goed gelezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestevaer, dit vind ik toch wel een heel goed idiee hoor!
Een stukje zonwerend gordijn kopen en dat op maat naaien. Op de hoekjes een stukje klittenband naaien en plakklittenband op je dakraam vastzetten. Zo kun je het raam blinderen als het nodig is (is soms ook heel handig als het buiten erg warm is).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de afmetingen van het raam wel goed gelezen?
Als ze komen logeren, gewoon even het raam afplakken met vuilniszakken en schildertape.

Na de logeerpartij kan je de zakken weer hergebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor hergebruik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de afmetingen van het raam wel goed gelezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetjes nog eens aan toe zeg! zo'n groot raam heb ik nog nooit gezien. Heb je in ieder geval voldoende vuilniszakken voor de rest van je leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En van dat van je kinderen!
Er is wel zwarte plakplastic, dat kun je dan op de ramen doen, blindeert prima en is niet duur. En je kan het er weer afhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook overwegen om twee rolgordijn naast elkaar te hangen. Dan wordt het misschien minder mooi, maar ze zijn overdag toch opgetrokken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je bent in elk geval een stuk goedkoper uit.

Toegevoegd na 1 dag:
Kijk eens bij ikea
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb net eens gegoogeld voor je bij Leen Bakker, daar kost een verduisterend rolgordijn van 210x190 77,99, eentje van 60x190 27,99. Met een beetje zaagwerk ben je dan voor een kleine 106 euro klaar. Het is natuurlijk best wel een bedrag, maar dan is je probleem opgelost!