Hoe krijg ik de muffe lucht uit toch vrij nieuwe overgordijnen zonder deze te wassen?

buiten luchten helpt niet goed.
wie weet raad?

Toegevoegd na 6 minuten:
wie heeft raad...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
11.6K

Het beste antwoord

Ga met een stoomstrijkijzer (of behangafstomer) langs je gordijnen,laat de gordijnen goed uitwasemen en bespray ze daarna met een verfrissende kledingspray zoals bijvoorbeeld Robijn Refresh.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ht klinkt misschien gek, maar misschien helpt het als je je gordijnen föhnt? Als mijn kleren naar eten ruiken bijvoorbeeld, dan föhn ik ze even en is de geur eruit :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou de plantenspuit vullen met azijnwater, en dat over de gordijnen vernevelen.
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
klinkt goed maar kun je daar geen verkleuringen van krijgen als het indroogt?
Rieneke1
13 jaar geleden
nee, azijn houdt de kleur juist mooi vast.
voor verkleuring hoef je zeker niet bang te zijn.
Om muffe lucht uit je overgordijnen te halen kun je daarvoor Febreze gebruiken. Werkt heel goed alle luchtjes verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
het werkt TOT je acuut allergisch wordt van die febreze geur, ik vind het nu net zo erg stinken als het oorspronkelijke probleem
Buiten hangen in de mist.