Waren die Nederlandse bedden (twijfelaars) voor 1 of voor 2 personen? Of voor 2 kinderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
8.7K

Het beste antwoord

Een twijfelaar is een bed met een zodanige breedte (100-120 cm) dat het als eenpersoonsbed breed is en als tweepersoonsbed smal. De naam is een verwijzing naar deze breedte, alsof het twijfelt tussen een- en tweepersoons.

Een twijfelaar is vooral geliefd bij mensen die in hun eentje lekker breed willen liggen, of die met zijn tweeën knus willen slapen.

In de tijd dat (arme) kinderrijke gezinnen nogal eens in een kleine woning huisden, werd de twijfelaar vaak gebruikt als slaapplaats voor meerdere kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De twijfelaars waren bedoeld voor 2 personen, 2 volwassenen :-) Dat was iets van vroeger, toen waren de bedden niet groter ..nu gelukkig wel :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de mensen ook kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
absoluut, maar alleen in lengte, niet in breedte :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ hjmch: idd, hahaha
+ overigens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je traveller :-)
Een twijfelaar is een 2 persoons bed.
De afmeting is 120cm x190 cm.
Of 130 cm x190 cm.
De bedden zijn al wat jaren oud,uit de tijd dat de mensen nog niet echt zo lang waren als nu.
Tegenwoordig hebben de bedden de lengte van 200 cm,en minimaal 140 cm breed of meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je erg verliefd bent is een twijfelaar prima, daarna kun je er wat kinderen in kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een twijfelaar is voor 2 personen . Het stamt uit de tijd van de bedstee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er één staan was van eiken van mijn tante die overleden is nu wit geschilderd leuke dekbedhoes erin nieuw matras en vroeger inderdaad 2 volwassenen ik lig er heerlijk alleen in moet er niet aan denken met zijn twee wel erg krap
misschien waren daarom de gezinnen wel groter haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of 4 kinderen :)