Nee, hoogglansverf geeft geen licht. Wel weerkaatst het makkelijker licht, maar daar wordt de kamer per saldo niet lichter van, je ziet alleen meer irritante schijnsels in alle hoeken.
De kleur van de verf is belangrijker dan de mate van glans ; witte matte verf zorgt uiteindelijk voor een lichtere ruimte dan zwarte hoogglanslak. Die glimt gewoon donker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zou je wel denken maar matte witte verf reflekteert meer licht dan hoogglans witte verf.
dat antwoord zal wel minnen geven maar het is wel zo