Badkamer vernieuwen... hoe pak je dat aan? Op internet zie je veel aanbiedingen van allerlei onderdelen die goedkoop zijn.

Ben zelf niet handig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (4)

Als je zelf niet hadig bent hoop ik dat je iemand kent die handig is...

Voor een volledige renovatie (in het kort) :
Je moet eerst het water afsluiten,
dan de badkamer leeghalen,alles van de muur halen (plankjes,wasbak,kranen,douchegedeelte,bad als je dat hebt)
Dan kan je beginnen men het losbikken van de tegels op de muur,daarna kan je de vloertegels losbikken.
Nu moet je de de resten tegellijm van de muur halen zodat je een (redelijk) glad oppervlak overhoudt,en je vloer egaliseren.
Dan kunnen de nieuwe tegels op de muur gelijmd worden, en als het gedroogd is kan je ze afvoegen.daarna de vloertegels + afvoegen.
Daarna de wasbak,douche,bad, plaatsen en afkitten,kranen aansluiten en dan kan je plankjes ophangen en de rest terugzetten.

De spullen die je koopt zijn altijd naar eigen smaak dus waar je ze koopt maakt niet heel veel uit.Bij de gamma bijvoorbeeld hebben ze zat mooi spul voor de badkamer.

Zie je ertegenop,kan ik dat goed begrijpen.het is een pittig karwei !
Andere optie is om het laten doen door een professioneel bedrijf,maar daar betaal je wel voor.met slopen en afvoeren van puin zit je afhankelijk van de grootte van je badkamer tussen de 5000 en 10000 eurootjes

Toegevoegd na 1 minuut:
bij bovenstaande prijzen zitten de materialen er niet bij,maar wel de rest van de renovatie,en je hebt uiteraard garantie op de badkamer !

Toegevoegd na 1 dag:
Bovenin moet "hadig" handig zijn zie ik net...
beter laat dan nooit he :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op internet is ook veel troep te koop.
Als je zelf niet handig bent zal arbeidsloon de grootste kostenpost worden. Goedkope spullen zijn vaak niet lekker te plaatsten, kost dus meer tijd.
Aan de andere kant zijn er ook goeie materialen tegen zeer scherpe prijzen te vinden. Dat is zeker de moeite van het uitzoeken waard.
Let er wel op dat het geen bij elkaar geraapt zooitje wordt.

Verder is iets over een prijs zeggen erg lastig, maar het valt meestal tegen. Je zegt niks over de grootte en als de indeling veranderd zal er meer leidingwerk zijn, enz.

Maar er is ook goed geld te besparen:
Bijvoorbeeld als de tegels goed en recht op de muren zitten kan je prima tegels over tegels tegelen. Dat moet natuurlijk wel uitkomen met deurposten enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je niet handig bent er niet aan beginnen, daar krijg je alleen maar ellende mee.
je moet gewoon een hele handige kennis vinden die je helpt instaleren, tegelen en zo.
niets is erger dan lekkage achter je nieuwe tegelwerk.
anders een aannemer in de arm nemen, wel duur, maar dan kan je ergens op terug vallen als het niet goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit je vraag haal ik niet duidelijk wat je wilt vernieuwen.

maak een lijst van wat je veranderd wilt hebben. wil je sanitair geheel vernieuwen? wil je een aparte douche of combinatie bad/douche? kranen? meubeltje/spiegel? toilet?
als je dat allemaal op een rijtje hebt kun je gaan shoppen. ga naar een dhz, ze hebben daar kwalitatief goede materialen tegen redelijke prijzen.
blijf weg van internet, veelal moeilijk om bij elkaar bijpassend sanitair te krijgen, bovendien kun je het niet zelf zien, in een dhz wel.
en dan het moeilijkste;
badkamer leegruimen, sanitair vervangen, leidingwerk aanpassen indien nodig… nieuwe tegels wand en/of vloer.

zoek een goede vriend/kennis die dhz ervaring heeft en je wil helpen.
je kunt ok aan een klusbedrijf denken maar dan loopt arbeidsloon snel op.

een tijdsplan moet je wel maken voor je aan /vervangen/breken/aanpassen begint, en waar kun je terecht als het uitloopt? kun je dan bij de buren gebruik maken van de douche, regel dat op voorhand.
succes!