waar haal ik een flessentuin fles vandaan?

ik heb wat gelezen over een flessentuin, en het lijkt me leuk te proberen, ik kan alleen nergens een fles vinden. hij moet niet groter zijn dan een halve meter doorsnee, en niet te duur. WIE HELPT MIJ????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.2K

Het beste antwoord

Misschien zoek je onder de verkeerde naam: zo'n fles heet o.a. een 'Dame Jeanne'.
Ik heb er zelf ook een (als je niet te ver weg woont) al weet ik de precieze diameter niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt ook een goudvissenkom gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een mooie glazen bak of schaal
kan ook goed dienst doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.brouwmarkt.nl/catalog/gistingsflessen-glas-c-255_43_177.html

hier hebben ze dergelijke flessen

Toegevoegd na 2 minuten:
voor niet veel geld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je zo'n grote fles waar in de jaren '70 iedereen een mini-tuintje of een goudvis in had? Dat zijn flessen die oorspronkelijk gebruikt werden voor het zelf maken van wijn.

Inhoud meestal 25 liter. Veel mensen hebben ze nog op zolder staan en op rommelmarkten kom je ze ook nog wel tegen. Kijk eens op Marktplaats!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nergens te vinden op marktplaats. niet wat ik zoek