Hoe kun je een woonkamer van een studentenhuis gezellig inrichten?

We hebben nu slechts een rechthoekige ruimte, gevuld met wat banken, een eettafel en stoelen. Hoe richt je dit gezellig in?

Het is voor studenten, dus:
Goedkoop(gratis is beter)
Het hoeft er niet strak uit te zien, uitgeleefd mag best.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Antwoorden (6)

Een wandmeubel doet het altijd leuk. Kun je vast wel scoren op www.gratisoptehalen.nl

Daarna kun je er een mooie verzameling lectuur in aanleggen (tijdschriften waar je huisgenoten op uitgekeken zijn, zijn voor jou nog best leuk, of afgeschreven boeken van de bieb).

En het afgedankte goudgeglazuurde kaststel van je oudtante draagt ook bij aan de algehele gezelligheid. Vraag je huisgenoten om aan hun ouders te vragen of ze nog kado's op zolder hebben staan die ze zó lelijk vinden dat ze ze niet in huis willen hebben, maar die ook zonde zijn om weg te gooien.

Nu nog een kroonluchter aan het plafond en je bent zo retro dat je vanzelf weer cool bent.

En het absolute toppunt: zo'n nep-open haardje met 2 plastic houtblokken met een rood lampje er in uit de jaren '70! Dan heb je meteen ook een plekje waar je je schoentje kunt zetten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verfje maakt al een heel verschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleur op de muur, geeft al veel sfeer. Probeer is wat met een warme kleur rood. Dit geeft een knusse sfeer. Verder kan je een soort van kamer scherm in de ruimte zetten. Dit geeft gezellige hoekjes. Als je goedkopen meubels e.d kan je is kijken in een kringloop zaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar planten en kerstverlichting doen wonderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
plastic planten dan maar. planten en studenten gaan anders niet samen. een van de twee is meestal al snel dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Ikea heb je van die "wilgen"takken die ze bij elkaar gebonden hebben. Daar heb ik kersverlichting in gedaan. Echt super gezellig...Maar wel een tip voor studenten: werk met een tijdschakelaar! Anders blijft hij altijd branden, en kerstverlichting is niet zo veilig, als gewone lampen. Zeker niet omdat hij in houttakken zit.
Pus trouwens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je even investeert in LED-kerstlampjes kun je ze gerust dag en nacht aanlaten. Die worden niet warm en ze gebruiken bijna geen stroom.
Kijk eens op Marktplaats.nl bij de rubriek Gratis af te halen. Richt je huis in zonder een cent uit te geven (wel moet je zorgen voor vervoer):
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waxinelichtjes of kaarsjes .. En als we toch zo bezig zijn: wierrook! Dat ruikt al lekker knus en kost helemaal niets.
En misschien is het leuk om zelf een canvasdoek te bekladden (kost hoogstens een euro of vier en is super origineel: een kunstwerk van jullie zelf!)