Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een manier om behang afwasbaar te maken?

Voor de oude bedsteedeuren in onze keuken heb ik behang uit de jaren '30 gekocht. Ik ben alleen bang dat het met 5 kinderen en een altijd klussende man binnen de kortste keren pikzwart is. Is er bijvoorbeeld een spuitbus of ander middel om het afwasbaar en minder kwetsbaar te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
13.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Smeer of rol het in met een blanke acryllak,2 a 3 keer tot het echt verzadigd is. Let wel of je de goede kwast of roller gebruikt.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je zou er een laagje vernis overheen kunnen aanbrengen
dit zal een klein beetje helpen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het kunnen proberen met een laagje textiel verharder. Dat is afwasbaar. Dat word ook gebruikt om servetten op dakpannen te plakken. Het kan dus op erg gevoelige materialen gebruikt worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat had je eigenlijk van te voren moeten bedenken voordat je het kocht maar misschien kan je het nog ruilen. Je zou dan vlakvinyl behang kunnen kopen, dit is glad kunstof behang, 100 % afwasbaar, zeer sterk, glad oppervlak.
Kinderhandjes proof
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dan snap ik het. Hoop dat je een goed antwoord vind
Ik zou het inderdaad aflakken met blanke lak. Het is misschien wel verstandig om zwaarder behangplaksel te gebruiken, om te voorkomen dat je behang weer naar beneden komt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding