Kan je voor het kopen van een huis, bij een bank ook een gewone lening aanvragen of moet dit altijd een hypotheek zijn?

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Toegevoegd na 1 week:
Ik heb geen "Beste antwoord" gekozen, omdat alle antwoorden en de reacties daarop handige informatie geven.

13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat KAN wel, maar de kans dat je de lening krijgt is vrij klein; Je moet namelijk iets hebben dat de bank zekerheid geeft. Bij een hypotheek is je huis het onderpand. Als je een andere leenvorm wilt, moet je een ander soort onderpand regelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt mij niet voordelig voor je. De rente op een gewone lening is hoger dan op een hypotheek. Ook zul je niet zo'n hoog bedrag kunnen lenen omdat de bank dan je huis niet als onderpand heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Hoe weet je dat het 'zo'n hoog bedrag' is? Er staat nergens een bedrag en misschien heeft Antoni het wel op 10.000 eur na kontant liggen. Dan is een persoonlijke lening goedkoper, ondanks de hogere rente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies, dat dacht ik ook paulus811
bij een hypotheek heb je rente op jaar basis en bij een gewone lening op maand basis. je bent dus altijd duurder uit. voor een vakantie huisje kun je geen hypotheek aanvragen. daar kun je alleen een gewone lening voor aanspreken.