Bouwdepot op maximale hypotheek?

Als ik een maximale hypotheeksom heb afgesloten of wil gaan afsluiten, is het dan mogelijk om hier bovenop nog een bouwdepot af te sluiten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Helaas is dit niet mogelijk. een bouwdepot maakt onderdeel uit van je hypotheek. het is ook de bedoeling dat je de inhoud van het depot gebruik voor veranderingen/verbeteringen aan je woning.

als je het depot boven op je hypotheek zou regelen zou je na het opnemen van het depot een hogere schuld krijgen dan de maximale hypotheek. dit zal de bank niet toestaan.

Alleen indien je maximale hypotheek komt door de waarde van de woning (en je qua inkomen nog meer ruimte zou hebben) kan het voorkomen dat door de veranderingen aan de woning de waarde hiervan toeneemt. Op basis van deze nieuwe waarde kan de schuld dan ook toenemen met de inhoud van het depot.
een en ander dient te worden vastgesteld in het taxatierapport.