Is een 'ja' met opmerking op de intentieverklaring ook geldig?

Mijn vriendin en ik willen een huis kopen. Zij heeft een jaarcontract en moet dus een intentieverklaring hebben. Nu is deze vanmorgen ingevuld, maar staat er bij gelijkblijvend functioneren etc etc. wel een JA maar dan met een sterretje en onderaan staat dat hun procedure standaard is dat iedereen eerst 2 x een jaarcontract krijgt en dat daarna word besloten dat het voor onbepa. tijd is. Is dit rechtsgeldig?

10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Ja, dit moet voldoende zijn: "Verklaring voortzetting dienstverband: dit is de vraag of bij gelijkblijvend functioneren en ongewijzigde bedrijfsomstandigheden de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd (bij beëindiging daarvan) wordt verlengd met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Dit is voor hypotheekverstrekkers de belangrijkste vraag, omdat dit vertrouwen kan schenken in de financiële situatie in de toekomst."

Het antwoord op het bovenstaande met behoud van de vaste regel van die twee jaar is ja.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mikeybaco
10 jaar geleden
Er staat trouwens nog wel bij dat het de standaard procedure is en dat daarna evt word overgegaan op onbepaalde tijd. Lekker grijs gebied dus. Voorzie je geen problemen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat eventueel klinkt niet goed.... wat staat er nu precies?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bel eens wat hypotheekverstrekkers met precies die zin en vraag wat ze ervan denken. Die lui hebben momenteel toch weinig te doen ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat 'eventueel' is nogal een sleutelwoord ja. Wat staat er nu? In je beschrijving bij de vraag staat dat er staat dat na het tweede tijdelijke contract een contract voor onbepaalde tijd wordt gegeven (bij gelijkblijvend functioneren, etc,) maar hier schrijf je dat er staat dat er [i]eventueel[/i] een vast contract wordt gegeven. Dán lijkt het mij geen intentieverklaring meer. Heb je de exacte tekst bij de hand?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies Lies, op de vraag zelf is het antwoord ja, dat is voldoende maar nu ben ik daar niet meer zeker van ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat het wordt afgekeurd, om de simpele reden dat er niks bijgeschreven mág worden. (ik werk bij een hypotheekkantoor, er wordt héél pietluttig over werkgeversverklaringen gedaan!)