Vraag aan de bank die de hypotheek heeft verstrekt, hoe dat te werk gaat. Misschien moet het betreffende kind kunnen aantonen dat hij kredietwaardig is en vanaf nu zelf de hypotheek kan dragen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, die hypotheekgarantie IS voor situaties als deze..dat wist je hopelijk toen je ermee instemde.
Ivana
10 jaar geleden
Precies, een hypotheekgarantie voor een kind moet je ook alleen maar aangaan als alle voortekenen positief zijn (karakter kind, opleiding kind, vooruitzichten kind). Hiermee moet je nooit gokken. Ik denk ook dat je er aan gehouden wordt en dan is er weinig aan te doen. Zijn huis zou geveild kunnen worden op last van de bank, maar dan blijf jij nog met de restschuld zitten.