is het mogelijk om de hypotheek vervroegd af te lossen en daarna een ''verbouwingshypotheek'' te pakken, om zo uit de vermogensbelasting te blijven?

of misschien op het eind van de hypotheek over te sluiten naar een andere hypotheekvorm waarbij er maar bijv. 1 euro per maand word afgelost?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Je eigen woning waar je woont valt niet onder de vermogensbelasting wel je tweede huis.

Antwoorden (1)

De hypothecaire lening op je eigen woning , waarvan je het geld besteedt aan de woning valt in box 1 en niet in box 3. Dus leidt niet tot besparing in box 3.

Als je het geleemde geld gebruikt voor iets anders bijvoorbeeld de aankoop van een boot of een auto dan is de dan niet aftrekbare rente hoger dan de belasting die je in box 3 bespaart.