Als je maandelijks hypotheek aflost de 15e van elke maand, is dat dan een aflossing voor de komende maand?

Bv 15 januari aflossing, betaal je dan de maand februari?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van wat er in de hypotheekovereenkomst is overeengekomen.
In de meeste oudere overeenkomsten werd de maandtermijn steeds achteraf geïncasseerd.
Als in de hypotheekakte staat dat er steeds bij vooruitbetaling de maandelijkse rente en aflossing termijnen moeten worden voldaan dan gelden deze termijnen steeds voor de komende maand.
Staat er betaling achteraf in dan betaal je steeds de voorbije maand af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hypotheekrente wordt (vrijwel) altijd achteraf betaald. Premies voor bijbehorende spaarproducten kunnen wel vooraf berekend worden.